    Date: Tue, 18 Mar 2014 08:22:12 +0100
    From: Poldek <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Frame Relay po światłowodzie

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Mógł to być problem zbyt wolnego routera. Ciekawe jakie są tam teraz?
    > Poza tym, typowe użycie DSL/FR to nie są jednak kilkubajtowe pakiety.
    > Oczywiście podpięcie niewydajnego routera do Polpaka też da taki sam
    > efekt (a coś trzeba przecież podpiąć).

    W czasach DSLa 2Mbit/256Mbit był tam Netgear WNR3500L v2 czyli CPU 480
    Mhz 128 MB RAM. Na nim firmware Tomato. Po włączeniu QoS działało to
    tak, jak można się spodziewać dla przepustowości 2/256, czyli wolno, ale
    nie korkowało się całkiem, tylko muliło stopniowo w miarę przybywania
    podpiętych stanowisk. Przed włączeniem QoS wysyłka maila z kilkumegowym
    załącznikiem zatykała łączność internetową wszystkim obecnym.

    Potem wszedł Netgear SRX5308. Na tym samym DSLu działało to wręcz
    gorzej, ale tutaj już nie miałem dostępu do ustawień QoS, więc nie wiem
    nawet czy był w ogóle włączony, jeśli tak, to jakie były ustawienia.
    Objawy - próba napisania tekstu, np. e-maila na odległym serwerze
    Citrixowym kończyła się zaśnięciem osoby piszącej - literki pojawiały
    się pojedynczo i z dużymi przerwami.