    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: GAL
    Date: Thu, 1 Mar 2018 22:43:30 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niekoniecznie z powodu ceny - potrzebujesz prostej logiki, a tu ci 44
    > piny wciskaja.

    No właśnie.

    > Co prawda te 44 piny to prawie jak DIP22 duze :-)

    Fizycznie tak :)

    > Ale ... da sie to jeszcze kupic ?

    GAL-e tak.

    http://allegro.pl/uklad-programowalny-gal16v8d-5-fir
    my-lattice-i7205257854.html

    2,50 zł + 5 zł shipping. Taniej się pewnie nie da (chociaż podejrzewam że
    w hurcie albo na Aliexpress by się dało).

    > CUPL uzywalem, ostrzegam - jak sie spojrzalo na to jak na kompilator,
    > to realizacja byla fatalna ... ale to dotyczylo rozszerzen, ktorych
    > konkurencja nie miala.

    A jak na to patrzeć? Jak na translator?

    > rownania.
    > Czasem cos ciut ambitniejszego, maszyna stanow np.

    Czyli każdy wspomniany kompilator ma swój język? Nie da się programować
    GAL-i w VHDLu ani Verilogu (o których wiem tylko tyle, że istnieją)?

    > Najlepiej miec programator. A z tym obecnie moze byc problem - jesli
    > ma wspoldzialac ze wspolczesnym komputerem.

    Niewspółczesny komputer to też nie problem. Już bardziej problem miejsca,
    gdzie starocia postawić :) Ale maszyna z LPT się znajdzie, a jak nie, to
    wyprowadzi się GPIO z komputera w sposób tak naprawdę dowolny.

    > -a jednak programator odczytywal typ, producenta, nr wersji ... i
    > czasem trzeba bylo pokombinowac.

    Może tak jak ktoś napisał -- elektrycznie wszystko jest tak samo, ale
    różni się logicznie (od strony softu)?

    > jest pare projektow w sieci, ale warto sprawdzic co programuja i czy
    > to sie daje kupic.
    >
    > http://www.bhabbott.net.nz/atfblast.html
    >
    > Tylko gdzie ten centronics ...
    >
    > no popatrz - ludzie jeszcze uzywaja
    > https://www.eevblog.com/forum/microcontrollers/curre
    nt-inexpensive-programmer-for-22v10%27s-16v8%27s/

    Dzięki, zapisałem.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]