  • Data: 2009-05-31 19:35:26
    Temat: Re: GPS w telefonie czyli jaka mapa
    Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:gvuje9$79j$...@n...interia.pl...
    > w kategori nawigacja _
    > pokrycie kraju - automapa rządzi.

    Akurat automapa nie jest taka dobra jak ludzie piszą. Pomijam, że że drogę
    alfaltową, która jest ponad 10 lat widzi jako gruntowna, potrafi prowadzić przez
    miasto mimo, że po obrzeżu miasta jest bliżej, szybciej. Brakuje miejscowości
    (tutaj mapamap jest chyba najlepsza).

    > Krytycznym momentem jest start urządzenia. TYLKO tu jest potrzebny agps,
    > potem już nie. Co wiecej, nie słyszałem o telefonie który MUSIAŁ by miec
    > włączony agps do startu. Poprostu z "A" załapie w 30 sekund, z
    > wyłączonym A bezie szukał satelit 1-3 minuty. reszta tak samo.

    Jeżeli często używa się nawigacji (częściej, niż co 2 dni) to fixa złapie bardzo
    szybko. Inaczej bez agps potrafi szukać nawet 10 minut (N95).

    > nie słyszałem zeby ktokolwiek narzekał na telefon z modułem SiRFstar
    > III.

    Bo to chyba najlepszy moduł. :]

    > JEśli nie potrzebujesz automapy, to moze coś z S/E albo Nokii bedzie
    > dobrym wyborem,(lepiej bedzie działał TB) jak automapa to tylko WM.

    WM:
    mapamap (nie można dodawać POI, ale baza fotoradarów jest b. dobra). Niestety na
    Era MDA III potrafi przycinać się (trzeba podkręcić z 200 na 240 MHz).
    automapa (wady podałem wyżej)

    symbian:
    tutaj właściwie jest garmin+mapa GPMapa (ładna z nich parka). Niestety przy
    dodaniu POI można ustawić tylko pikanie (nie można dodać własnego dźwięku). Jest
    co prawda tomtom, ale chyba dawno była aktualizowana. Zresztą tomtom ma problem
    z działaniem z wbudowanym GPS (trzeba dogrywać aplikacje).

    Żeby nie było: testowałem na nawigacji samochodowej: mapamap, miomap, tomtom,
    automapa, IGO.

    JEdni stawiaja na dokładność zewnętrznych
    > gpsów( i pamietają zeby je nosic naładowane) a ja postawiłem na gorszy,
    > wbudowany w telefon, ale zawsze go mam. Jadąc z kimś przez przypadek
    > mogę znaleść objazd trase automapą, innym razem sprawdzić jak szybko
    > jade rowerem, albo jaka jest odległość z domu do pracy.

    Dokładnie. Zresztą wbudowany gps nie jest taki zły. Niestety ma jedną wadę -
    baterię w telefonie szybko zjada (wysysa w jeden dzień). Dodatkowy odbiornik
    jest dobry tylko i wyłącznie, gdy w telefonie nie ma. Przecież telefon łącząc
    się z odbiornikiem gps przez BT też je baterię.