    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: GPU zintegrowane + dodatkowe
    Date: Sat, 4 Nov 2017 14:19:42 +0100

    On 11/4/2017 10:53 AM, pueblo wrote:
    > To dziwne. Czyli o ile dany program, np. jakaś gra, nie ma możliwości
    > wyboru której karty używa -tak jest np. w Sketchupie - to sam nic nie
    > możesz zmienić. Chyba, że sprytnie używa obu.

    Nie przypuszcam aby ktokolwiek był sprytny. Jeszcze 3-4 latat temu była
    tylko jedna karta w systemie z technologią CUDA/OpenCL. Teraz nagle się
    rozmnożyły a programista zanim się dostosuje, szczególnie w dużym
    sofcie, miną epoki.

    Mam np. jakiś dekoder wideo oparty o OpenCL. Nie da się w nim wybrać
    engine. Przypuszczam że wybiera pierwszy na liście inny niż CPU. No i
    istnieje jeszcze to "ułatwienie życia normalnym ludziom" poprzez
    usuwanie wszelakich uzytecznych opcji z konfiguracji. Ma być tylko jeden
    przycisk "włącz porno" i na tym koniec konfiguracji. Tego oczekuje
    przeciętny zjadacz chleba.

    > obliczeniach. Wyłączasz 1 kartę, wykonujesz jakieś liczenie, mierzysz
    > czas. Potem włączasz 1 i wyłączasz 2 i robisz dokładnie to samo. Na końcu
    > to samo przy włączonych obu.

    Task manager ma mozliwosc pokazania obciązenia GPU. Sa tam obie
    jednostki GPU OpenCL. I widać jak LuxBench korzysta z takich jakie
    wybiorę. No ale on do tego jest. Przecietna gra nie mówi mi na czym
    liczy fizykę czy kopie bitcoiny.