  • 1. Data: 2017-10-29 21:23:23
    Temat: GPU zintegrowane + dodatkowe
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Powiedzmy że mam CPU z GPU. Moge na tym liczyć OpenCL, to powiedzmy
    jakiś Intel z okolic 6 generacji albo jakieś APU.

    Dodaje teraz zewnętrzną kartę z GPU potrafiącym tez liczyć OpenCL i
    robić 3D o wiele lepiej.

    Odpalam współczesną grę bądź program obliczeniowy.

    Czy mamy już taki poziom software że taski obliczeniowe zostaną
    podzielone pomiędzy te dwa GPU i dodatkowo CPU?

    Z punktu widzenia software widać dwa (lub trzy) engine do OpenCL.
    Wiadomo jednak że wielu programistow nie jest w pełni sprytna i może nie
    potrafi z tego korzystać.

    Innymi słowy pytanie brzmi czy posiadanie dwóch GPU zdolnych do OpenCL
    przydaje się na chwile obecną czy to jeszcze nie ten moment? Nie, nie
    mówie o SLI ani o kopaniu bitcoinów. Mówię o obliczeniach matematycznych
    których technicznie jest coraz więcej od gier po zwykłe programy do
    obróbki wideo.

    Pytanie tak naprawdę wedruje w okolicę czy warto czekać na Ryzena z Vegą
    *pomimo* że w komputerze siedzi i będzie siedzieć GF1080.

  • 2. Data: 2017-10-29 22:34:24
    Temat: Re: GPU zintegrowane + dodatkowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy mamy już taki poziom software że taski obliczeniowe zostaną
    > podzielone pomiędzy te dwa GPU i dodatkowo CPU?
    wprost nie odpowiem. kiedyś jednak, próbowałem tak poskładac komputer,
    aby wewnętrzna grafika jakoś tam współpracowała z taką wtykaną w pcie.
    Nie wiem czy to wogóle miało prawo działać, ale jak sprawdziłem
    wydajność kraty PCIe w porównaniu do wewnętrznej - to było niebo a
    ziemia. reasumując, nawet jeśli zaprzęgniesz obydwie do obliczeń, to
    pomoc tej wewnętrznej może być żenująco mała.

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-10-29 23:11:31
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-29 o 22:34, ToMasz pisze:

    > nawet jeśli zaprzęgniesz obydwie do obliczeń, to pomoc tej
    > wewnętrznej może być żenująco mała.

    Zaś jeśli kol. wątkotwórcę serce boli, że marnuje się obliczeniowa moc
    (moc!), to może zatrudnić swe nadwyżki tejże, zarówno na CPU, jak i GPU,
    dołączając do wielo-projektowej platformy przetwarzania rozproszonego, o
    nazwie BOINC:
    http://www.boincatpoland.org/wiki/Lista_projekt%C3%B
    3w
    Warto wesprzeć naukę!

  • 4. Data: 2017-10-30 13:34:11
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 29 Oct 2017 21:23:23 +0100, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > mówie o SLI ani o kopaniu bitcoinów. Mówię o obliczeniach matematycznych
    > których technicznie jest coraz więcej od gier po zwykłe programy do

    Parę lat temu coś takiego się pojawiło, ale nie wiem co z tym jest dziś,
    szukaj haseł Virtu i LucidLogix

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2017-10-31 10:52:13
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie tak naprawdę wedruje w okolicę czy warto czekać na Ryzena z Vegą *pomimo*
    że w komputerze siedzi i będzie siedzieć GF1080.

    W niektórych programach 3d można wybierać które karty są wykorzystywane do
    renderowania.
    Można też jednocześnie wykorzystywać i kartę i procesor.
    Ale czasami dotyczy to tylko CUDA a nie OpenCL.

  • 6. Data: 2017-11-03 21:06:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/29/2017 9:23 PM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > jakiś Intel z okolic 6 generacji albo jakieś APU.
    > Dodaje teraz zewnętrzną kartę z GPU potrafiącym tez liczyć OpenCL i

    Sprawdziłem przed chwilką na Z170 + G4400 + GTX1050.

    Wsadzenie karty GFX powoduje kompletne wyłaczenie zintegrowanej. Zamiast
    3 targetów OpenCL mam dwa.

    Czy to "wyłaczenie" powinno być konfigurowalne z poziomu biosu czy też
    nic nie można poradzić na to znikniecie? Jestem prawie pewny że
    widziałem u kogoś 3 targety OpenCl w tej sytuacji.

  • 7. Data: 2017-11-03 21:36:34
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/11/2017 08:06 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Wsadzenie karty GFX powoduje kompletne wyłaczenie zintegrowanej. Zamiast 3
    > targetów OpenCL mam dwa.

    W BIOSIe ustawiles ktora karta jest primary?
    O ile dobrze pamietam to jesli ustawisz jako domyslna zintegrowana to beda
    dzialac dwie (albo na odwrot :) ) Przynajmniej u mnie tak bylo na Asrock.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 8. Data: 2017-11-03 21:54:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/3/2017 9:36 PM, 2late wrote:
    > W BIOSIe ustawiles ktora karta jest primary?

    ROFL. Walczyłem z tym ze 2 godziny. W koncu zadziałało ale nie
    wiedziałem dlaczego. Teraz już wiem :D

    Należy ustawić w biosie "nie wyłaczanie" zintegrowanej grafiki. To
    jasne, ale nie działa. Działa dopiero ustawienie tej opcji, wyłaczenie
    zasilania komputera i *wyjęcie* zasilania na kilka sekund. Podobnie w
    drugą stronę - bez fizycznego odcięcia 230V nie zadziała. Sprawdzielm to
    kilka razy i wyjęcie zasilania jest kluczowe :/ Ciekawe co w komputerze
    zasilane jest z 5V standby że ten efekt jest widoczny.

  • 9. Data: 2017-11-04 00:14:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 03 lis 2017 w news:otil29$95c$1
    @node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > ROFL. Walczylem z tym ze 2 godziny. W koncu zadzialalo ale nie
    > wiedzialem dlaczego. Teraz juz wiem :D

    Przydatne info. Nie mam od dawna stacjonarki, wiec nie wiem jak to
    działa. Teraz jednocześnie działa integra i GPU? Czy gdzieś ustawia się
    która z nich odpowiada za wyświetlanie obrazu na monitorze? Czy to się
    gdzieś ustawia, czy z automatu to jest integra, a GPU możesz przypisywać
    do poszczególnych programów, jak to ma miejsce w laptopach?

  • 10. Data: 2017-11-04 00:29:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/11/2017 11:14 PM, pueblo wrote:
> [...]
    > gdzieś ustawia, czy z automatu to jest integra, a GPU możesz przypisywać
    > do poszczególnych programów, jak to ma miejsce w laptopach?

    Jakis czas temu to sprawdzalem wiec moge juz dokladnie nie pamietac.
    Podlaczylem zintegrowana i Nvidia przez 2 kable HDMI do tego samego
    monitora. Zintegrowana dzialala normalnie a jak przelaczylem na Nvidie to
    bylo cos nie tak z pulpitami, rodzielczoscia, itp... (zdaje sie ikon nie
    bylo) Mialem zamiar uzywac normalnie zintegrowanej a Nvidie uzyc tylko do
    kompresji video (bez podgladu) ale ostatecznie sie z tego wycofalem.
    Na codzien teraz uzywam Nvidia.