    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gdzie kupić podpałkę do grilla? I nie mówcie, że NTG ;)
    Date: Tue, 23 Feb 2010 05:13:31 -0800 (PST)

    On 22 Lut, 22:23, "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Do czyszczenia elektroniki używam izopropylu, czy jakiegoś tam innego
    > alkoholu. Na etykiecie ma napis "pdpałka do grilla".

    Napalałem się ;) już dwa razy na taki wynalazek, raz była to
    śmierdząca izopropanolem podpałka do grilla, drugi raz odmrażacz do
    szyb w psikadle, własna marka Carrefoura o ile dobrze pamiętam. Za
    każdym razem po początkowych zachwytach i decyzjach typu "to ja biorę
    dziesięć" przychodziła chwila otrzeźwienia w ramach której
    przechodziłem na stoisko ze szkłem domowym , zabierałem stamtąd
    gładką, cienkościenną i maksymalnie przezroczystą szklankę, psikałem
    czy polewałem jej wewnętrzną ściankę odrobiną wynalazku i czekałem, co
    będzie dalej. W obu opisywanych przypadkach zostawał po odparowaniu
    izopropylu wyraźny osad, w obu przypadkach była to jakaś oleista
    tłusta substancja (podejrzewam, że jakieś cięższe frakcje alkoholowe,
    nie wiem, może glikol?). Ilość jej była minimalna, ale na boku
    szklanki wyraźnie widoczna.

    Swoją drogą... to ewidentnie ta sama substancja była, raz sprzedawana
    jako odmrażacz do szyb, drugi raz jako podpałka do grilla :-) "Miś"
    Barei wiecznie żywy :-)))

    J.