  • 1. Data: 2010-02-22 21:23:24
    Temat: Gdzie kupić podpałkę do grilla? I nie mówcie, że NTG ;)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Do czyszczenia elektroniki używam izopropylu, czy jakiegoś tam innego
    alkoholu. Na etykiecie ma napis "pdpałka do grilla".

    Jednak się zaczyna kończyć, stąd od pewnego czasu szukam po sklepach. Jednak
    wszędzie są teraz podpałki na bazie nafty.

    Następne kretyńskie "uszczęśliwianie na siłę" przez unię?

    Pytanie: gdzie kupić izopropyl lub coś podobnego, co nie zostawia śladów np.
    na optyce DVD lub głowicy video?

    Wolę raczej czysty alkohol niż jakieś gotowe preparaty, które z reguły służą
    do jednego celu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2010-02-22 21:38:13
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > np. na optyce DVD lub głowicy video?
    >
    > Wolę raczej czysty alkohol niż jakieś gotowe preparaty, które z reguły

    Alledrogo i haslo izopropanol 5L okolo 50-60zl

  • 3. Data: 2010-02-22 22:05:44
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Alledrogo i haslo izopropanol 5L okolo 50-60zl

    Właśnie. Izopropanol.

    W Tychach w sklepie "Nowy elektronik" na przeciwko OBI.
    ...tanio..

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 4. Data: 2010-02-23 06:25:35
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > Pytanie: gdzie kupić izopropyl lub coś podobnego, co nie zostawia śladów
    > np. na optyce DVD lub głowicy video?

    Chemia-Rzeszów
    35-959 Rzeszów ul. T. Boya-Żeleńskiego 15
    Kontakt:
    . Telefony:
    - Centrala (0-17) 854 92 71
    - Sekretariat (0-17) 854 92 72
    - Dział handlowy (0-17) 850 54 88
    Ostatnio tam kupowałem.
    Piotr

  • 5. Data: 2010-02-23 08:11:24
    Od: "f" <...@g...ij>

    > Pytanie: gdzie kupić izopropyl lub coś podobnego, co nie zostawia śladów
    > np.

    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=a
    lkohol+IPA&idp=1#search%3Dalkohol+IPA

    http://www.google.pl/search?hl=pl&rls=com.microsoft%
    3Apl&rlz=1I7GPEA_plPL338&q=alkohol+izopropylowy+cena
    &btnG=Szukaj&lr=&aq=f&oq=

  • 6. Data: 2010-02-23 10:54:17
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jednak się zaczyna kończyć, stąd od pewnego czasu szukam po sklepach. Jednak
    > wszędzie są teraz podpałki na bazie nafty.

    W marketach widzialem wlasnie izopropylowe. Ale potwierdzam ze sa rozne
    mieszanki. Teraz kiepski okres bo zimno ale juz niedlugo w marketach pojawi sie
    wieksza ilosc izopropylu. :)

    > Następne kretyńskie "uszczęśliwianie na siłę" przez unię?

    Wiesz, na grilla wole zeby podpalka byla na bazie parafiny lub od biedy nafty.

> [...]
    > na optyce DVD lub głowicy video?
    >
    > Wolę raczej czysty alkohol niż jakieś gotowe preparaty, które z reguły służą

    To tak jak juz ci napisano kupowac czyste "elektronicze" chemikalia.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-02-23 11:16:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Wolę raczej czysty alkohol niż jakieś gotowe preparaty, które z reguły
    > służą do jednego celu.

    Ja z powodzeniem używam preparatu Cleanser Druk art. 033. 1 litrowa butelka
    kosztuje około 15zł.
    Nadaje się do wn i wcz. Goście to całe komórki w tym topią i płucza.

    Marek

  • 8. Data: 2010-02-23 12:04:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    > Do czyszczenia elektroniki używam izopropylu, czy jakiegoś tam innego
    > alkoholu. Na etykiecie ma napis "pdpałka do grilla".

    Podpałki do grilla na bazie alkoholi zawierają zazwyczaj zżelowaną
    mieszankę alkoholi a nie czysty izopropanol.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-02-23 13:13:31
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Lut, 22:23, "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Do czyszczenia elektroniki używam izopropylu, czy jakiegoś tam innego
    > alkoholu. Na etykiecie ma napis "pdpałka do grilla".

    Napalałem się ;) już dwa razy na taki wynalazek, raz była to
    śmierdząca izopropanolem podpałka do grilla, drugi raz odmrażacz do
    szyb w psikadle, własna marka Carrefoura o ile dobrze pamiętam. Za
    każdym razem po początkowych zachwytach i decyzjach typu "to ja biorę
    dziesięć" przychodziła chwila otrzeźwienia w ramach której
    przechodziłem na stoisko ze szkłem domowym , zabierałem stamtąd
    gładką, cienkościenną i maksymalnie przezroczystą szklankę, psikałem
    czy polewałem jej wewnętrzną ściankę odrobiną wynalazku i czekałem, co
    będzie dalej. W obu opisywanych przypadkach zostawał po odparowaniu
    izopropylu wyraźny osad, w obu przypadkach była to jakaś oleista
    tłusta substancja (podejrzewam, że jakieś cięższe frakcje alkoholowe,
    nie wiem, może glikol?). Ilość jej była minimalna, ale na boku
    szklanki wyraźnie widoczna.

    Swoją drogą... to ewidentnie ta sama substancja była, raz sprzedawana
    jako odmrażacz do szyb, drugi raz jako podpałka do grilla :-) "Miś"
    Barei wiecznie żywy :-)))

    J.

  • 10. Data: 2010-02-23 15:58:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-23 14:13, Jarek P. pisze:

> [...]
    >
    > Swoją drogą... to ewidentnie ta sama substancja była, raz sprzedawana
    > jako odmrażacz do szyb, drugi raz jako podpałka do grilla :-) "Miś"

    To, co ja mam, to czysty alkohol. Brak jakichkolwiek osadów po
    odparowaniu. Palce nie ślizgają się.

    Natomiast miałem trochę racji, co do nagłego braku podpałek na bazie
    alkoholu: jakieś niedouczone matołki z Rządu pomyliły spirytus (C2H5OH)
    z izopropanolem, wymyślając na ten ostatni jakieś akcyzy czy cuś :(

    Przy okazji: dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.