  • Data: 2009-01-21 07:42:28
    Temat: Re: Gdzie te telewizory z DVB-T?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 20 styczeń 2009 23:10
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.rec.telewizja,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Ale tu jest wyłącznie wina nadawców TV, którzy jak małpy uczepili się
    > prehistorycznego 4:3 do tego stopnia, że choć co drugą reklamę i wszystkie
    > seriale dla gospodyń domowych idą w 16:9 to najnowsze produkcje uparcie
    > puszczają w 4:3 :-/

    No nie, bo anamorficznie nie idzie prawie nic (cośtam Plus kiedyś nadawał
    tak, jak jeszcze miałem kablówkę). Więc jak telewizor nie ma opcji
    likwidacji kaszety, to i tak masz rozciągane, nawet jak udaje 16:9.

    Nie testowałem telewizorów za dużo, bo nie mam możliwości[1], ale mam
    wrażenie, że nawet jak telewizor ma likwidację kaszety, to może się wywalić
    na logo stacji wchodzącym na kaszetę. Mylę się?

    [1] próbowałem podpytać w sklepach, ale nie wyglądam chyba na bogatego, bo
    mnie spławiali. A te u znajomych nie miały takiej opcji. Ba! Nie miały
    zazwyczaj również przełączania 16:9 / 4:3 na lotniku i trzeba było włazić 4
    poziomy w menu.

    > seriale dla gospodyń domowych idą w 16:9 to najnowsze produkcje uparcie
    > puszczają w 4:3 :-/

    To może być kwestia licencji. Sami sobie kręcą w 16:9, ale za droższe trzeba
    płacić. Pisałem kiedyś do wydawcy serialu na DVD (Monka), żeby dołożyli
    napisy. Odpisali, że taki materiał dostają od licencjonodawcy i nie mogą
    ingerować i napisów nie będzie.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.