  • 1. Data: 2009-01-20 09:59:48
    Temat: Gdzie te telewizory z DVB-T?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    O wyborze DVB-T wiadomo od lat, od jakiegoś czasu są prowadzone testy,
    ostatnio pojawia się coraz więcej konkretów... a telewizorów wyposażonych
    w dekoder DVB-T mpeg4 maluuutko...

    Czy to w końcu się zmieni? Lada moment wszystkie te wypasione LCD i plazmy
    będą bezużyteczne bez kolejnego klocka z pilotem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2009-01-20 12:04:10
    Temat: Re: Gdzie te telewizory z DVB-T?
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > Czy to w końcu się zmieni? Lada moment wszystkie te wypasione LCD i plazmy
    > będą bezużyteczne bez kolejnego klocka z pilotem...

    ludzie ktorzy kupili plazme lub lcd stac na cyfrowy tuner i abo
    miesiecznie 20zl za fajny pakiet TV cyfrowej wiec oni sie nie
    podniecaja wprowadzeniem DVB-T.
    Wierz mi ze nie zamierzam wyrzucac mojego TV dlatego ze nie ma tunera
    zgodnego z tym standardem.

  • 3. Data: 2009-01-20 12:23:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

> [...]

    >ludzie ktorzy kupili plazme lub lcd stac na cyfrowy tuner i abo
    >miesiecznie 20zl za fajny pakiet TV cyfrowej wiec oni sie nie

    Co nie znaczy że nie czekają z utęsknieniem.
    Bo może dlatego ich stać na to czy na owo, że nie wyrzucają pieniędzy w
    błoto bez sensu, więc chętnie zamienią pakiety płatnej TV cyfrowej, na
    darmowe dvb-t.

    Choć dla mnie akurat uruchomienie oficjalnego dvb-t to żadne wydarzenie, a
    nawet krok w tył, jako że skończą jednocześnie testy, a poprzez zmiany na
    muxach stracę dostęp do np. tvp hd nic nie zyskując w zamian w porównaniu do
    stanu obecnego.

    >Wierz mi ze nie zamierzam wyrzucac mojego TV dlatego ze nie ma tunera
    >zgodnego z tym standardem.

    Dokładnie.
    Osobiście większość i tak oglądam za pośrednictwem htpc, więc to czy akurat
    korzysta on z tunera telewizji satelitarnej, czy naziemnej, jest mi
    całkowicie obojętne.
    Tuner tv naziemnej ma jedną przewagę- jest mniej kłopotliwy w użyciu, a w
    razie potrzeby mogę podłączyć ich kilka bez konieczności świrowania z
    talerzem.

  • 4. Data: 2009-01-20 14:01:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
> [...]
    > Bo może dlatego ich stać na to czy na owo, że nie wyrzucają pieniędzy
    > w błoto bez sensu, więc chętnie zamienią pakiety płatnej TV cyfrowej,

    acha sądzisz że wiekszość ludzi co mają jakieś wypasione fullHD płąci za
    cyfre+ czy n-kę aby oglądać M-jak miłość i dziennik telewizyjny TVP? :)

  • 5. Data: 2009-01-20 14:06:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > acha sądzisz że wiekszość ludzi co mają jakieś wypasione fullHD płąci za
    > cyfre+ czy n-kę aby oglądać M-jak miłość i dziennik telewizyjny TVP? :)

    ????
    A gdzie ja to napisałem?

    Ale jak mieszkasz poza zasięgiem kablówki to nie masz wyboru, jakąś satelitę
    mieć musisz (o ile w ogóle jesteś zainteresowany telewizją).
    A i kupowanie dla analogowej kablówki plaskacza mija się z celem.
    Przynajmniej tak było do czasów kiedy włączono dvb-t (na razie testowo).
    Od tego momentu tv satelitarna jest dla mnie TYLKO źródłem Canal+, do
    niczego innego jej nie używam.
    A zimą to nawet do tego bardzo rzadko.

  • 6. Data: 2009-01-20 14:22:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Czy to w końcu się zmieni? Lada moment wszystkie te wypasione LCD i plazmy
    > będą bezużyteczne bez kolejnego klocka z pilotem...

    Niekoniecznie z pilotem. Złącze HDMI ma odpowiedni pin do sterowania
    innymi urządzeniami. Być może będzie tak, że zmieniając kanały pilotem
    od telewizora w rzeczywistości przełączamy je na zewnętrznym tunerze.

    Oczywiście nie ma chyba jeszcze standaryzacji na ten system, ale w miarę
    jak się to upowszechni, to i standard się pojawi. A wtedy wystarczy
    tylko wgrać nowy firmware do starszych telewizorów.

  • 7. Data: 2009-01-20 14:33:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Witam,
    >
    > O wyborze DVB-T wiadomo od lat, od jakiegoś czasu są prowadzone testy,
    > ostatnio pojawia się coraz więcej konkretów... a telewizorów wyposażonych
    > w dekoder DVB-T mpeg4 maluuutko...

    Problem jest taki, ze chyba do dzisiaj nie zostal zatwierdzony standard
    DVB-T w PL.
    Dodatkowo brak jakiejkolwiek kampanii informacyjnej na temat DVB-T
    powoduje, ze na ten temat wiedza tylko pasjonaci.

    Czyli - brak popytu powoduje brak podazy.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2009-01-20 15:08:02
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Problem jest taki, ze chyba do dzisiaj nie zostal zatwierdzony standard
    > DVB-T w PL.

    Jest i standard, są i dokładne plany wprowadzenia (zerknij na wątki z
    ostatnich kilku dni)
    http://satkurier.pl/news/44881/harmonogram-cyfryzacj
    i-w-polsce.html

    > Dodatkowo brak jakiejkolwiek kampanii informacyjnej na temat DVB-T
    > powoduje, ze na ten temat wiedza tylko pasjonaci.

    Tu masz rację, wiekszość rozważań na ten temat opiera się na domysłach,
    przypuszczeniach i nie zawsze sprawdzonych wiadomościach. przydał by się
    oficjalny portal z oficjalnymi, sprawdzonymi wiadomościami, poradami etc

  • 9. Data: 2009-01-20 16:04:10
    Od: "MaRkS" <x...@g...pl>

    A koledzy nie slyszeli o modulach CI (Common Interfeis) ktore sprzetowo
    dekoduja MPEG4 do MPEG2?
    SHARP niebawem ma taki modul wprowadzic do sprzedazy (wiadomosc podaje za
    infolinia SHARP), i bedzie on kompatybilny ze wszystkimi TV tego producenta,
    ktore nie wspieraja MPEG4, a posiadaja wejscie CI

  • 10. Data: 2009-01-20 18:55:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 20 styczeń 2009 13:04
    (autor Mamut
    publikowane na pl.rec.telewizja,
    wasz znak:
    oglegroups.com>):

    > ludzie ktorzy kupili plazme lub lcd stac na cyfrowy tuner

    Ale czy tu chodzi o stać czy o wygodę? Przecie dodatkowy tuner to koszmarna
    niewygoda używania. Ja np. zrezygnowałem z kablówki właśnie temu, że mi
    zaczęli wmuszać tuner.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.