    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p193v3$jlu$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p196rr$tkr$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p198dl$o1u$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p199ev$ovt$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p19cne$s30$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p19fih$unf$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a384b09$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 19 Dec 2017 11:21:42 +0100

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Przecież to Liwiusz, nie dogadacie się.

    Wcześniej nie zdawałemsobie sprawy kto zacz, przepraszam...

    > Cały ten pomysł, że jak pojadę z polskim telefonem do Guben, to będę
    > miał darmowe połączenia do Lizbony, jak tak głupi, że nie warty dyskusji.

    Bardzo głupi, fakt, zwłaszcza sposób argumentacji. Ale przyznać trzeba,
    że co kraj, to obyczaj. Im kraj mniejszy, tym skłonność do ujednolicania
    stawek lokalnych i zagranicznych większa. Niedawno zadzwonił do mnie
    znajomy z Austrii, z prepaidu kupionego za 10 euro. 500 minut z równą
    stawką w całej Unii. Może też trzeba przy tym wziąć pod uwagę kontekst
    historyczny -- uznano, że z C.K. telefonu stawki do Budapesztu czy Pragi
    nie moga być wyższe niż do Wiednia. Ciekawe też, że prepaid ten nie jest
    objęty roamingiem -- po przekroczeniu granicy nie da się skorzystać
    z taniego austriackiego gadania. Może jeszcze ciekawsze to, że podobno
    wystarczy kartę zarejestrować, a roaming się pojawi.

    --
    Jarek