    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p198dl$o1u$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p199ev$ovt$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p19cne$s30$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p19fih$unf$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a384b09$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Tue, 19 Dec 2017 11:54:40 +0100

    s...@g...com pisze:

    > KIEDY *ostatnio* sprawdzałeś? Czy po ostatnich zmianach w zakresie
    > "roaming like at home"?

    W zeszłym roku. Czyli na pewno po rozpoczęciu wdrażania przedmiotowej
    dyrektywy unijnej. Określa ona proces obniżania stawek roamingowych,
    aż do ich całkowitego zniesienia. Zniesienie nie jest przełomem, choć
    to bardzo miła okoliczność. Jest w cennikach wymienione, że z połaczenia
    raamingowego do strefy euro tyle, do pierszej tyle, do drugiej, a do
    trzeciej tyle. Po coś to piszą. W tym roku piszą tak samo (choć stawki
    niższe) jak pisali w latach ubiegłych. Nic o darmowości. To jak w końcu,
    mają dziurę, która umożliwia gadanie za free? Może mieli w czerwcu,
    a teraz już załatana?

    > Na pewno nigdy nie były to połączenia ZAGRANICZNE - czyli te, które
    > w Play kosztują 2 zł/min (w przypadku krajów strefy "euro") - jeśli
    > już, to były połączenia w roamingu, od ładnych kilku lat kosztujące
    > tylko max kilkadziesiąt gr/min a od niedawna, właśnie rozliczane
    > z pakietów nielimitowanych rozmów krajowych.

    A jakie były jeśli nie zagraniczne?! Tak przecież to odnotowuje się
    w billingu. Pojęcia połączeń "roamingowych" i "zagranicznych" są od
    siebie niezależne i się nie wykluczają. Jedno mówi *skąd* dzwonimy,
    drugie *gdzie* dzwonimy. Na przykład do sieci satelitarnych za dychę,
    a nie za friko.

    --
    Jarek