  • Data: 2014-10-05 22:15:44
    Temat: Re: Glonass na tablecie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 20:07:17 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1kr5l90w380zi$.1i8rsm01mgcok$....@4...net

    > Więc napisz układ 12 równań z 4 niewiadomymi i spróbuj rozwiązywać.

    To nie jest uklad 12 rownan, to jest jedna funkcja bledu do
    minimalizacji :-)

    > Wszystkie są sfałszowane -- żaden nie dociera czysty.

    Ale przypadek zyciowy - 10 ma blad maly, a dwa gruby.
    Nie wiesz ktore, nie wiesz ile, nic nie wiesz :-)

    > A mnie wydaje się, że tutaj są 4 niewiadome, z których jedną jest czas.

    Powtorze - i tak, i nie. Pare publikacji istotnie czas wlacza do
    niewiadomych. Ale bardzo latwo go wyeliminowac .. po czym znow
    policzyc i uwzglednic.

    > Każdy satelita ma nie jeden, ale kilka/wiele zegarów atomowych.

    O losowym bledzie i niedokladnej orbicie.
    Dawniej system byl jednak stale korygowany.

    > Już pisałem -- każdy satelita ma swoje zegary.

    Ale jedne synchronizowane z Moskwa, a drugie z Waszyngtonem.
    I tego bym nie mieszal.

    J.