  • 1. Data: 2014-09-30 12:01:05
    Temat: Glonass na tablecie?
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Witam.
    Trafił mi w łapki tablet z opisem iż posiada GPS oraz GLONASS.
    I zastanawiam się jakim programem można skorzystać z tego drugiego.
    Jest już jakiaś mapa korzystająca z tego rosyjskiego wynalazku?
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Stirlitz szedł ulicami Berlina w radzieckim mundurze. Obok przemknęli

  • 2. Data: 2014-09-30 12:11:43
    Temat: Re: Glonass na tablecie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:

> [...]
    > I zastanawiam się jakim programem można skorzystać z tego drugiego.
    > Jest już jakiaś mapa korzystająca z tego rosyjskiego wynalazku?

    każda. pozycja jest ustalana z obydwu systemów.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-09-30 13:50:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości

    >każda. pozycja jest ustalana z obydwu systemów.

    A jak sie roznia zbyt duzo ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2014-09-30 14:26:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-30 13:50, J.F. pisze:

    > A jak sie roznia zbyt duzo ? :-)

    To bierze z BEIDOU :)

  • 5. Data: 2014-09-30 18:06:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.09.2014 13:50, J.F. pisze:

    > A jak sie roznia zbyt duzo ? :-)
    >
    > J.

    mój gps wie gdzie jest, wie także z jaką dokładnością jest ustalana
    pozycja. tak więc jeśli zna dokładność "namiaru" gps i glonas to opiera
    się na systemie który jest dokładniejszy - tak sobie myślę. czy tak jest
    naprawdę - nie wiem. Jednak w sgs3 niema możliwości wyboru czy
    "jedziemy" z glonasem czy z gpsem, ale pozycja jest ustalana o wiele
    szybciej niz na sgs2, który glonasu niema

    ToMasz

  • 6. Data: 2014-10-01 08:31:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2014 18:06:38 +0200, ToMasz napisał(a):

    > mój gps wie gdzie jest, wie także z jaką dokładnością jest ustalana
    > pozycja.

    No powiedzmy. Tzn owszem - jak ma wiecej satelitow w zasiegu, to moze
    oszacowac bledy pozycji. Czasem mu glupoty wychodza.

    > tak więc jeśli zna dokładność "namiaru" gps i glonas to opiera
    > się na systemie który jest dokładniejszy - tak sobie myślę.

    A jak odleglosc miedzy pozycjami przekracza sume bledow :-)

    J.

  • 7. Data: 2014-10-04 19:19:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 542a990c$0$12622$6...@n...neostrada.pl

    > A jak sie roznia zbyt duzo ? :-)

    Jeśli o. GPS widzi naraz 12 satelitów -- jak wyznacza pozycję?

    () Bierze wszystkie satelity naraz?
    () Próbuje każdej kombinacji i uznaje
    te wyniki, które są najlepsze w sumie?
    () Próbuje każdej kombinacji i uznaje te
    poszczególne (wysokość, szerokość
    i długość) wyniki, które są najlepsze?
    () Bierze pod uwagę satelity najmniej zaszumione?

    Może taka hybryda potrafi podać szerokość z GLONASS
    a długość z GPS, gdy akurat GLONASS da szerokość
    bardziej prawdopodobną od GPS a długość -- mniej
    prawdopodobną? Może czas bierze z GLONASS a resztę
    z GPS?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-10-04 20:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Oct 2014 19:19:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 542a990c$0$12622$6...@n...neostrada.pl

    > Jeśli o. GPS widzi naraz 12 satelitów -- jak wyznacza pozycję?
    > () Bierze wszystkie satelity naraz?

    Raczej tak. Wstawia do wzoru i oblicza usredniona pozycje.
    Hm, a moze i nie, i probuje odrzucic satelity zbyt niepasujace.

    > () Próbuje każdej kombinacji i uznaje
    > te wyniki, które są najlepsze w sumie?

    Jakos liczy ten blad pozycji, wiec cos podobnego w dalszym kroku
    pewnie zachodzi.

    > () Próbuje każdej kombinacji i uznaje te
    > poszczególne (wysokość, szerokość
    > i długość) wyniki, które są najlepsze?

    Kto wie - moze i dobiera satelity, ktore dla danego parametru sa
    najlepsze. Niekoniecznie to musi byc dlugosc i szerokoscWatpie,

    > Może taka hybryda potrafi podać szerokość z GLONASS
    > a długość z GPS, gdy akurat GLONASS da szerokość
    > bardziej prawdopodobną od GPS a długość -- mniej

    No, moze to i by mialo sens.

    > prawdopodobną? Może czas bierze z GLONASS a resztę
    > z GPS?...

    Czas tam jest potrzebny w zasadzie tylko do ustalenia pozycji
    satelitow. A ze parametry orbity kazdy podaje w swoim czasie, to mysle
    ze powinni trzymac oba zegary ...

    J.

  • 9. Data: 2014-10-05 14:59:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1mzadtubulqdf.1kz2b3unjrrql$....@4...net

    > Raczej tak. Wstawia do wzoru i oblicza usredniona pozycje.

    Spróbuj rozwiązać układ 12 równań z 4 niewiadomymi.
    [4, bo czasoprzestrzeń -- 3 wymiary + czas] ;)

    > Hm, a moze i nie, i probuje odrzucic satelity zbyt niepasujace.

    Niepasujące do kompletu (4) wyników czy do poszczególnych składników?

    > Jakos liczy ten blad pozycji, wiec cos podobnego
    > w dalszym kroku pewnie zachodzi.

    Co podobnego?

    > Kto wie - moze i dobiera satelity, ktore dla danego parametru sa
    > najlepsze. Niekoniecznie to musi byc dlugosc i szerokoscWatpie,

    Więc? -- albo 'tak', albo 'nie', albo 'nie wiem'.

    > No, moze to i by mialo sens.

    IMO tak. Szerokość i długość raczej dadzą błąd mniejszy
    niż błąd wysokości (bo taki jest rozkład satelitów -- czy
    czegokolwiek równomiernie rozrzuconego po niebie) w obu
    tych systemach, ale chyba ;) może zdarzyć się tak, że układ
    satelitów GPS będzie lepszy dla długości a dla szerokości
    lepszy będzie układ satelitów GLONASS. (lub odwrotnie -- GPS
    da mniejszy błąd szerokości a GLONASS -- długości)

    > Czas tam jest potrzebny w zasadzie tylko do ustalenia pozycji
    > satelitow. A ze parametry orbity kazdy podaje w swoim czasie,
    > to mysle ze powinni trzymac oba zegary ...

    Czas tam jest tym samym parametrem co położenie.
    Czas to pieniądz, czas to położenie, czas to miłość... ;)
    [ale miłość to nie położenie; miłość to Bóg?]

    Satelity GPS chyba synchronizują czas między sobą.
    Czy podobna synchronizacja ma miejsce pomiędzy GPS
    i GLONASS -- nie wiem. Nie jest to wykluczone, gdy
    istnieje jakiś uniwersalny czas, a ponoć istnieje.
    Satelity nie muszą synchronizować bezpośrednio.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-10-05 16:34:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 14:59:19 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1mzadtubulqdf.1kz2b3unjrrql$....@4...net

    > Spróbuj rozwiązać układ 12 równań z 4 niewiadomymi.
    > [4, bo czasoprzestrzeń -- 3 wymiary + czas] ;)

    No wlasnie w tym zabawa - nie da sie z powodu bledow, wiec stosuje
    wyliczenie najlepszej pozycji, a do tego dobrze uzyc wszystkie naraz.

    > Niepasujące do kompletu (4) wyników czy do poszczególnych składników?

    I w tym caly ambaras. Odbierasz 12 sygnalow, z czego dwa sa falszywe.
    Przeklamane, czy odbicie jakie. I jak je tu zidentyfikowac :-)

    > Co podobnego?

    No jakbym tak policzyl pozycje z kazdej kombinacji, i one byly w miare
    blisko siebie - to moglbym uzyc do szacowania bledu.
    Ale pewnie robi sie inaczej.

    > Więc? -- albo 'tak', albo 'nie', albo 'nie wiem'.

    Nie wiem.
    Odbiornikow duzo, sposobow obliczen tez pewnie kilka, cos jest
    publikowane, ale producenci raczej trzymaja tajemnice.

    > Czas tam jest tym samym parametrem co położenie.

    I tak i nie. System sie opiera w zasadzie na roznicach czasu dotarcia
    sygnalow. Ale pare algorytmow wyliczania uzywa jednak zmiennej
    czasowej.

    > Czas to pieniądz, czas to położenie, czas to miłość... ;)
    > [ale miłość to nie położenie; miłość to Bóg?]
    >
    > Satelity GPS chyba synchronizują czas między sobą.

    Dawniej byl synchronizowany z Ziemii, obecne ponoc potrafia byc
    samodzielne, gdy Ziemii zabraknie.

    > Czy podobna synchronizacja ma miejsce pomiędzy GPS
    > i GLONASS -- nie wiem.

    No jak, nie po to robimy wlasny system wojskowy, zeby go z
    nieprzyjacielem synchroniczowac :-)

    > Nie jest to wykluczone, gdy
    > istnieje jakiś uniwersalny czas, a ponoć istnieje.
    > Satelity nie muszą synchronizować bezpośrednio.

    A owszem. Ale tu kazda nanosekunda sie liczy, wiec ja bym dal dwa
    osobne zegary.

    J.