  • 1. Data: 2012-01-16 17:51:23
    Temat: Główne światła samochodu na LED
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Czy w Polsce to się spotyka w nowych osobówkach / uzyskało homologację?
    Chodzi mi o swiatła mijania i drogowe wykonane na diodach LED.
    Np. w nowych lokomotywach się stosuje.
    http://rysmichala.republika.pl/images/taurus15.jpg

  • 2. Data: 2012-01-16 18:01:43
    Temat: Re: Główne światła samochodu na LED
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w Polsce to się spotyka w nowych osobówkach / uzyskało homologację?
    > Chodzi mi o swiatła mijania i drogowe wykonane na diodach LED.

    Mijania na LED mają Audi, Lexusy, -coraz częściej się je widzi. Poznać
    można po tym, że są to 3 soczewki obok siebie zamiast jednej

    > Np. w nowych lokomotywach się stosuje.
    > http://rysmichala.republika.pl/images/taurus15.jpg

    to są zwykłe DRL
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17124.Swiatla.diod
    owe
    A diody wyglądają na niezbyt wyszukane

    a lokomotywa raczej nowa nie jest
    http://pl.wikipedia.org/wiki/EU44

  • 3. Data: 2012-01-17 08:43:06
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2012-01-16 17:51, Robert pisze:
    > Czy w Polsce to się spotyka w nowych osobówkach / uzyskało homologację?
    > Chodzi mi o swiatła mijania i drogowe wykonane na diodach LED.
> [...]
    W USA całe oświetlenie samochodu może być LEDowe.
    Na terenie EU (musiałbym sprawdzić) będzie dopuszczone do użytkowania gdzieś od
    2013/2014 (musiałbym poszukać w notatkach).

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 4. Data: 2012-01-17 12:27:41
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Robert wrote:
    > Czy w Polsce to się spotyka w nowych osobówkach / uzyskało
    > homologację? Chodzi mi o swiatła mijania i drogowe wykonane na
> [...]

    A widziales takie rozwiazania fabryczne? Bijace Xenony? Xenon daje mase swiatla
    i tez jest dosc energooszczedny. A diody tez padaja, szczegolnie jak sa tak
    duzej mocy :)

  • 5. Data: 2012-01-17 12:55:22
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    > W USA całe oświetlenie samochodu może być LEDowe.
    > Na terenie EU (musiałbym sprawdzić) będzie dopuszczone do użytkowania
    > gdzieś od
    > 2013/2014 (musiałbym poszukać w notatkach).

    O to audi A6,A8, R8, lexusy...głównie hybrydy i nowy prius nie mają
    homologacji....

    http://moto.allegro.pl/audi-a6-s6-led-4g0-najnowszy-
    model-fv-koszalin-i2041196872.html
    http://moto.allegro.pl/audi-a8-full-led-2010-2011-no
    wy-model-4h0-i2018002348.html
    http://moto.allegro.pl/lexus-ls600-bi-xenon-led-2005
    -2010-ls-600-i2045654024.html
    http://en.cnledw.com/nd4077.htm

  • 6. Data: 2012-01-17 12:58:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Papkin" 4f155b31$...@n...home.net.pl

    > A widziales takie rozwiazania fabryczne? Bijace Xenony? Xenon daje mase swiatla i
    tez jest dosc energooszczedny
    > A diody tez padaja, szczegolnie jak sa tak duzej mocy :)

    A jaka jest energetyczna sprawność takich lamp ksenonowych?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-01-17 14:20:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości

    >A jaka jest energetyczna sprawność takich lamp ksenonowych?

    Ogolnie - bardzo dobra.
    Tylko najlepsze diody moga konkurowac ... ale w diodach jest na razie
    nieustanny postep :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-01-17 14:59:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" jf3sif$qd7$...@i...gazeta.pl

    tez jest dosc energooszczedny

    > Ogolnie - bardzo dobra.

    Jaka? 90%? 110%? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-01-17 17:43:55
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > A widziales takie rozwiazania fabryczne? Bijace Xenony? Xenon daje mase
    > swiatla i tez jest dosc energooszczedny.

    Zdaje sie, ze Ilosc lm/W jest juz chyba wieksza a ledach niz w hid. Nie chce
    mi sie sprawdzac.

    >A diody tez padaja, szczegolnie jak sa tak duzej mocy :)

    Sa duzo trwalsze i co ma moc do tego ?
    Kiedys zakladano teoretycznie, ze lampa hid powinna wytrzymac tyle co zycie
    auta ale jesli technologia led bedzie w koncu tansza to nie widze przeszkod.

    sz.

  • 10. Data: 2012-01-17 17:48:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Jaka? 90%? 110%? ;)

    Raczej 30%.
    Co jest calkiem niezle jak na zrodlo swiatla :-)

    J.