  • Data: 2007-03-31 15:03:45
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.03.2007 Alek Cesarz <a...@S...pw.edu.pl> napisał/a:

    > przecież przypisanie tych częstotliwości do samorządów nie przekreśla
    > takiej możliwości. model rozliczeń z dostawcą może być dowolny i nie
    > musi nim być kupno gratów od integratora. partnerstwo publiczno-prywatne
    > może zacznie w końcu funkcjonować.

    Tylko w jakis spsób gmina będzie w stanie wybrać odpowiedniego partnera do
    współpracy skoro nie ma kompetencji w tym temacie. Tutaj znowu pojawia się
    miejsce dla niezależenej firmy konsutlingowej, która pomoże wybrać partnera
    i przy okazji słono za to skasuje.

    Przy wyborze partnera bez takiego doradcy, zawsze może się pojawić zarzut
    korupcji i kolesiostwa ...

    Do tego dochodzi jescze fakt nadzrowania takiej współpracy w przyszłości.
    Przydał by się ktoś kompetenty, kto był by w stanie taką współprace kontrolować.

    Ja nie potrafie zauważyć żadnych plusów takiej współpracy ...

    > gorsza jest inna rzecz: takie rozdrobnienie przydziałów powoduje, że
    > bardzo mało pasma trafia do każdego z samorządów. na przykład każdy z
    > nich dostanie po 2x3,5MHz. a na tylu to można sobie co najwyżej szkoły
    > podłączyć, bo o świadczeniu usług powszechnych można zapomnieć. w
    > związku z tym konieczne będzie "łączenie sił" sąsiednich gmin i
    > powiatów, a to z mojego doświadczenia idzie baaaardzo opornie.

    No właśnie, kolejny argument za tym aby samorządy/gminy się w to nie pchały bo
    nie mają o tym pojęcia !

    --
    Asterisk + SS7, IPTV - kompletne sprawdzone rozwiązania