  • 1. Data: 2007-03-30 15:35:59
    Temat: Gminny internet
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    http://telepolis.pl/news.php?id=7924

    Co to za moda zapanowała w Polsce, że kazda gmina chce mieć swoją sieć radiową ?
    Dlaczego państwo pcha się w sektory gospodarki gdzie powinni działać tylko
    prywatni inwestorzy ?

    Gminy nie mając kompetencji w takich obszarach skazane są na współprace z
    firmami wdrożeniowymi, które kasują za budowe sieci a potem reguralnie
    za jej utrzymanie. Ciekawe czy któraś z gmin przeliczyła czy nie taniej
    było by kupować hurtowo usługi u operatora, który by taką sieć zbudował.

    Jak dla mnie to kolejny etap wyssysania naszych podatnicznych pieniędzy do
    prywatnych firm (albo ukryte dotowanie NASKU), pasożytujących na jednostkach
    budżetowych.

    --
    Asterisk + SS7, IPTV - kompletne sprawdzone rozwiązania

  • 2. Data: 2007-03-30 20:16:13
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: Alek Cesarz <a...@S...pw.edu.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a), W dniu 2007-03-30 17:35:
> [...]
    > za jej utrzymanie. Ciekawe czy któraś z gmin przeliczyła czy nie taniej
    > było by kupować hurtowo usługi u operatora, który by taką sieć zbudował.

    przecież przypisanie tych częstotliwości do samorządów nie przekreśla
    takiej możliwości. model rozliczeń z dostawcą może być dowolny i nie
    musi nim być kupno gratów od integratora. partnerstwo publiczno-prywatne
    może zacznie w końcu funkcjonować.

    gorsza jest inna rzecz: takie rozdrobnienie przydziałów powoduje, że
    bardzo mało pasma trafia do każdego z samorządów. na przykład każdy z
    nich dostanie po 2x3,5MHz. a na tylu to można sobie co najwyżej szkoły
    podłączyć, bo o świadczeniu usług powszechnych można zapomnieć. w
    związku z tym konieczne będzie "łączenie sił" sąsiednich gmin i
    powiatów, a to z mojego doświadczenia idzie baaaardzo opornie.

    alek

  • 3. Data: 2007-03-30 20:29:32
    Od: Marek Burzyński <m...@c...pl>

    2x 3,5MHz duplex, jest wystarczające żeby rozdysponować ok 30Mbps
    realnego łącza. Teraz tylko pytanie, czy zejdzie się do etapu drogiej
    sieci komórkowej, czy postawi się na najwyższej wieży jedną bazę.
    To warunkuje jedynie przepustowość sieci.

  • 4. Data: 2007-03-30 21:54:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > Dlaczego państwo pcha się w sektory gospodarki gdzie powinni działać tylko

    Nie jestem pewien, czy obecnie promowane rozwiązanie jest optymalne, ale
    zoacz, co sie stało po pierwszych przetargach. Era własnie szczęsliwie
    uruchomiła pierwszego TRXa, tylko po to, żeby im Strezyńska
    częstotliwości nie zabrała. Netia obstawia obszary biznesowe, NASK coś
    tam struga na szkieleczczyźnie, a E Internets opyliło swoje pasmo.
    SKutek - jak nic nie było, tak nic nie ma.

    M.

  • 5. Data: 2007-03-31 08:10:43
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > prywatnych firm (albo ukryte dotowanie NASKU), pasożytujących na jednostkach

    Ostatnio mialem telefon, od kolegi chyba (burmistrza miasta X)
    i ten niby burmistrz sie pyta o koszty budowy sieci darmowego internetu
    no bo tak sie stalo ze obiecal wyborcom no i teraz wypadalo by
    cos im tam rzucic, oczywiscie kolejka firm do budowy/utrzymania
    juz jest.

    Padl nawet pomysl odkupienie przez miasto juz istniejacej czyjejs sieci.

    IMHO Glupota totalna i powinni tego zabronic. Darmowy internet niech robia
    na swietlicach dla dzieci, a nie w calym miescie.

    Czy to nie dumping ?

  • 6. Data: 2007-03-31 09:38:53
    Od: wer <b...@n...pl>

    Radoslaw HORODNICZY napisał(a):
> [...]
    >
    > IMHO Glupota totalna i powinni tego zabronic. Darmowy internet niech robia
    > na swietlicach dla dzieci, a nie w calym miescie.

    To jest trend światowy. Wolny Internet, tak gdzieś do 256Kb/s będzie
    darmowy, płatne będą usługi dodatkowe i szybsze łącza. Zarabianie na
    Internecie przeniesie się z dostarczania Internetu na dostarczanie
    usług, informacji i rozrywki.

    Gminne inwestycje w Internet mogą się zwrócić i to szybko. Inwestorów
    interesują: drogi, tanie tereny, wykwalifikowana siła robocza i
    telekomunikacja. Gmina bez dobrej infrastruktury teleinformatycznej ma
    znacznie mniejsze szanse na ściągnięcie inwestorów. Internet stał się
    koniecznością, tak samo jak telefon, dobre drogi. Jesteśmy w epoce
    informacji, a nie epoce przemysłowej.

    wer

  • 7. Data: 2007-03-31 11:07:47
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "wer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > koniecznością, tak samo jak telefon, dobre drogi. Jesteśmy w epoce informacji,

    Gminny internet to panstwowy internet z "naszych" podatkow.
    W Polsce jak widac wszystko co panstwowe jest zle.
    Dojdzie do tego ze internet bedzie za free, a jak faktycznie bedziesz
    chcial internet z gwarancja uslugi to go nie bedzie albo bedzie kosmicznie
    drogi.

  • 8. Data: 2007-03-31 11:11:54
    Od: Alek Cesarz <a...@S...pw.edu.pl>

    Marek Burzyński napisał(a), W dniu 2007-03-30 22:29:
> [...]
    > sieci komórkowej, czy postawi się na najwyższej wieży jedną bazę.
    > To warunkuje jedynie przepustowość sieci.

    ekhm... pozostawię to bez komentarza.

    alek

  • 9. Data: 2007-03-31 11:18:26
    Od: wer <b...@n...pl>

> [...]
    > Dojdzie do tego ze internet bedzie za free, a jak faktycznie bedziesz
    > chcial internet z gwarancja uslugi to go nie bedzie albo bedzie kosmicznie

    Telewizja komercyjna jest darmowa. Jeśli chcesz nowe filmy, transmisje z
    pojedynków bokserskich to płacisz.

    wer

  • 10. Data: 2007-03-31 11:26:25
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    > Telewizja komercyjna jest darmowa. Jeśli chcesz nowe filmy, transmisje z
    > pojedynków bokserskich to płacisz.

    Trawa na lace tez jest darmowa i co z tego ?