  • Data: 2019-11-08 19:31:46
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    >Ciekawe, czy jest już brake-by-wire, lub czy kiedykolwiek będzie. Nie
    >chciałbym jechać takim samochodem. Teraz mamy wspomaganie, mamy ABS,
    >ale
    >ABS musiałby chyba totalne oszaleć, żeby uniemożliwić hamowanie. Nie
    >wiem,
    >czy to się kiedykolwiek zdarzyło.

    W lekkich osobowkach to sie jeszcze da zahamowac, ale jedzie za tobą
    40 ton ... i niech mu sie cos uszkodzi.
    Ale przeciez i w osobowce moze ci wezyk peknac.

    >Zastanawiam się w sumie, czy gdyby ABS zwariował i odbijał tak,
    >jakbyśmy
    >jechali na lodzie, to czy wciskając z całej siły pedał można go
    >pokonać.

    Raczej nie. Po to w koncu jest, zeby spanikowanego kierowce uratowac.

    Ale ... teraz, kiedy ten sterownik jest ABS/BAS/TCS/ESP ... czy aby na
    pewno po awarii komputera da sie pedalem zahamowac ?

    >Jak zdechnie domowy serwer, to musi być też ręczny wyłącznik :)

    >Czasem robię różne urządzenia sterowane bardziej lub mniej
    >automatycznie.
    >Zwykle dodaję trzypozycyjny przełącznik. Włącz, wyłącz, automat.
    >Normalnie
    >jest w pozycji auto, ale w razie czego można przełączyć.

    Wystarcza ? Bo zauwaz - wchodze do pokoju, wciskam "wlacz swiatlo" ...
    i co - od razu wrocic na "auto" ?
    Czy na sprezynie ... ale wtedy trzeba ja wylaczyc w razie awarii.
    I jeszcze automat musi odczytywac ten przelacznik.

    >To się serwer odłączy / wyłączy i zostanie mechaniczny wyłącznik :)

    Ale trzeba odlaczac po ciemku :-(

    >Ale od kogo w tym przypadku?

    Od sprzedawcy w ramach rekojmii ?

    J.