  • 1. Data: 2019-11-06 19:24:20
    Temat: Gniazdko 230V Wifi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Stosuje zdalnie sterowane gniazdka 433MHz "z Biedronki", z pilotem i
    małą przeróbką która pozwala mi wciskać przyciskie z software.

    Działa.

    Przegladam sobie allegro z nudów i nagle:

    https://allegro.pl/listing?string=gniazdko%20wifi

    Tanio, że aż zastanowiłem się ... Może by tak kupić?

    I teraz pytanie:

    Czy te gniazdka potrafią pracować w trybie kiedy *łączą* się z siecią
    wifi w moim domu (WPA2) i widać je poda jakimś numerem IP oraz
    wystawiają jakieś prymitywne API typu setState( bool _state ); oraz bool
    getState(); ?

    Pytanie głównie dlatego że czytając opisy widzę że to wszystko "szajs ze
    sterowaniem z apką". Czyli komplenie bezuzyteczne badziewie wymagające
    parowania z telefonem przez sieć wifi. Tak przypuszczam z opisów.

    Są w ogóle jakieś gniazdka zgłaszające się normalnie w sieci wifi?

    PS. Już miałem takie sobie zrobić na esp8266 ale może taniej wyjdzie
    zakup gotowca ;)

  • 2. Data: 2019-11-06 19:34:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    O sonoff poczytaj. Tanie to jak barszcz
    W standardzie przez żołty serwer sterujesz ale są alternatywy

  • 3. Data: 2019-11-06 19:50:19
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 06/11/2019 18:24, heby wrote:
> [...]
    >
    > Są w ogóle jakieś gniazdka zgłaszające się normalnie w sieci wifi?
    >
    > PS. Już miałem takie sobie zrobić na esp8266 ale może taniej wyjdzie

    Większość z tych gniazdek ma ESP8266 w środku.

    Jak się dobierzesz do środka to możesz zmienić firmware na tasmota,
    Espeasy itp

    Najlepiej kup coś Sonoff to będziesz wiedział co jest w środku i czego
    się spodziewać.

    c.

  • 4. Data: 2019-11-06 19:57:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/11/2019 19:34, Kris wrote:
    > O sonoff poczytaj.

    Poczytałem. Fora są pełne tajemniczych pytań jak połaczyć je z
    czymkolweik innym niż to co wybrał producent.

    Nie do końca jestem więc pewny czy aby na pewno dostanę jakieś API które
    mogę wykorzystać do sterowania z MOJEGO kodu.

    https://blog.ipsumdomus.com/sonoff-switch-complete-h
    ack-without-firmware-upgrade-1b2d6632c01

    [...] The problem is, that this nice device is only cloud-dependent.
    Meaning, you cannot run it without internet connection on your local
    network [...]

    Wniosek: od razu muszę hackować firmware. Migneła mi też informacja że w
    nowych się nie da. Dupa.

  • 5. Data: 2019-11-06 20:11:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.smartnydom.pl/firmware-sonoff/

  • 6. Data: 2019-11-06 21:45:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/11/2019 20:11, Kris wrote:
    > https://www.smartnydom.pl/firmware-sonoff/

    Dzięki, znalazłem switcha sonoff za 27zł wiec zanabyłem i pobawię się w
    wymianę firmware.

  • 7. Data: 2019-11-06 23:17:19
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jeśli wgrasz coś co np mqtt obsługuje to bez problemu zadzała z TWOJEGO kodu
    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 8. Data: 2019-11-07 08:06:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ack-without-firmware-
    > upgrade-1b2d6632c01

    Mam sonoffy na oryginalnym sofcie, działają, ale mam internet gsm i nie
    mam stałego ip. W tym przypadku chińska chmura jest dla mnie wygodnym
    rozwiązaniem. czy korzystając z alternatywnego firmware, jestem w stanie
    obsługiwać sonoffa bez stałego ip i chińskiej chmury? jeśli tak to w
    jaki sposób?

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-11-07 08:38:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2019 21:45:18 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Dzięki, znalazłem switcha sonoff za 27zł wiec zanabyłem i pobawię się w
    > wymianę firmware.
    Popatrz na ali- bywają w cenach poniżej 20zł szt- sprzedawane w pakietach po kilka
    sztuk.
    No i masz jeszcze włączniki, gniazda, oprawy żarówek itp z lini sonoff.

  • 10. Data: 2019-11-07 11:26:14
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > rozwiązaniem. czy korzystając z alternatywnego firmware, jestem w stanie
    > obsługiwać sonoffa bez stałego ip i chińskiej chmury? jeśli tak to w

    Możesz wynająć inną chmurę (są na świecie darmowe dla kilku punktów).

    I nawet sprawnie to działa; dwa sonofy, na jednym naciskam przycisk a drugi
    reaguje załączając przekaźnik, opóźnienie <0,5sec (przez chmurę, gdzieś w
    świecie).
    Tylko nie wiem jak z tym softem; jeśli potrafisz napisać/przygotować to jak
    najbardziej. Kiedyś szukałem czegoś na iOS ale znalazłem tylko wyjątkowo
    prosty. Na Androida nie szukałem.

    jp

    --
    jp