  • 1. Data: 2019-12-16 15:24:17
    Temat: Gniazdo RJ-45 - jak przygotować?
    Od: User <U...@U...com>

    W nawiązaniu do dyskusji nad porównaniem połączenia laptopa
    z Internetem przez Wi-Fi z połączeniem przez kabel pojawił się
    problem z połączeniem przez kabel. Kabel mam ze starego laptopa,
    natomiast gniazdo RJ-45 w nowym laptopie ma w środku jakiś
    element, którego boję się na siłę usunąć.
    Czy ktoś to robił i może opisać jak?

    Pozdrawiam
    User

  • 2. Data: 2019-12-16 16:34:16
    Temat: Re: Gniazdo RJ-45 - jak przygotować?
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 16.12.2019 o 15:24, User pisze:
> [...]
    > natomiast gniazdo RJ-45 w nowym laptopie ma w środku jakiś
    > element, którego boję się na siłę usunąć.

    Wystarczyło "to coś" odgiąć w dół i wtyczkę RJ-45 dało się włożyć.
    Nie wiem po co to jest, czyżby istniały mniejsze  wtyczki?
    W każdym razie działa.
    Co do szybkości, to przez Wi-Fi było ~240/50, a przez kabel jest ~300/50.

    Pozdrawiam
    User

  • 3. Data: 2019-12-17 11:22:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Fabryczna zaślepka?

    -----

  • 4. Data: 2019-12-17 11:32:22
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 17.12.2019 o 11:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Fabryczna zaślepka?

    Wygląda na to że nie.

    User

  • 5. Data: 2019-12-17 11:55:22
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 17.12.2019 o 11:32, User pisze:

    > Wygląda na to że nie.

    Tutaj jest opis:

    https://support.lenovo.com/fr/pl/solutions/ht116920
    <https://support.lenovo.com/fr/pl/solutions/ht116920

    Nadal nie wiem po co jest ta blokada sprężyny.

    User

  • 6. Data: 2019-12-17 16:19:25
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 17/12/2019 10:55, User wrote:
    > Nadal nie wiem po co jest ta blokada sprężyny.

    Po angielsku /springlock/ to w tym wypadku zatrzask sprężynowy, zaś
    /blokada sprężyny/ to efekt tłumaczenia maszynowego z angielskiego na
    polski.
    Więc ten interes pewnie ma trzymać wtyczkę w gnieździe. Ale to wniosek
    zupełnie niepoparty żadnymi oględzinami i może być błędny. Czemu w
    przypadku tych kilku modeli laptopów nie wystarczy standardowy zatrzask,
    który jest przy chyba każdej wtyczce RJ-45 (przynajmniej ja nie
    widziałem kabla sieciowego z wtyczkami bez zatrzasków) i czemu w żadnych
    innych laptopach nie trzeba stosować takiego extra zatrzasku w
    gnieździe, nie umiem udzielić sensownej odpowiedzi.

    --
    MF

  • 7. Data: 2019-12-17 17:05:29
    Od: User <U...@U...com>

    W dniu 17.12.2019 o 16:19, MF pisze:

> [...]
    > żadnych innych laptopach nie trzeba stosować takiego extra zatrzasku w
    > gnieździe, nie umiem udzielić sensownej odpowiedzi.

    Dzięki za odpowiedź.

    Określenie "zatrzask" bardziej pasuje do tego co jest wykonywane niż
    określenie "blokada".

    Pozdrawiam

    User

  • 8. Data: 2019-12-17 20:48:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "User" 5df7a3f8$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Wystarczyło "to coś" odgiąć w dół i wtyczkę RJ-45 dało się włożyć. Nie wiem po co
    to jest,

    Po co? -- czasami przydaje się RJ45... ;)

    To coś chroni gniazdo zwykle pozbawione wtyczki?...
    W trzyletnim Acerze też to mam; w dziewięcioletnim
    netbooku -- nie pamiętam; F-S kupiony w połowie
    2008 r. tego czegoś nie ma; starsze urządzenia
    z RJ45 też nie miały...

    BTW -- F-S miał nawet zwykły modem telefoniczny
    z RJ11, ale teraz już nie ma tego modemu. Chyba
    ani razu tego modemu nie wykorzystałem...

    F-S trzyma się dobrze, ale 4 GiB to za mało dla W10
    zaś WXP jest nieco (jakby to dookreślić) nieświeży...
    BTW -- ponoć WXP będzie ;) aktualizowany tylko ;) do
    2014 r... ;) (taką informację widzę, gdy aktualizuję
    WXP na VBoxie... WXP na VBoxie często pada tak, że
    nie warto go zbierać/kleić/reperować, więc wrzucam
    całą partycję z kopią WXP, co skutkuje aktualizacją
    informującą mnie o nadchodzącym ;) aktualizacyjnym kresie...)

    > Co do szybkości, to przez Wi-Fi było ~240/50, a przez kabel jest ~300/50.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-12-17 20:55:58
    Od: User <U...@U...com>

    > "User" 5df7a3f8$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Po co? -- czasami przydaje się RJ45... ;)
    Masz hopla z maksymalnym wycinaniem (w pół zdania) i potem nie rozumiesz
    co zostało
    napisane.

    User

  • 10. Data: 2019-12-17 22:25:31
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "User" napisał:

    > https://support.lenovo.com/fr/pl/solutions/ht116920

    "Po podłączeniu standardowego kabla Ethernet"

    Wydaje się zbyt mały po podłączeniu kabla? Ciekawa logika myślenia. Może
    wątpliwości mamy przed podłączeniem?

    Pzdr