    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gniazdo stereo JACK 3.5mm - zwarcia podczas łączenia
    Date: Wed, 6 Sep 2017 18:51:01 +0200

    W dniu 2017-09-06 o 15:56, SnCu pisze:

    > Jeśli masz problem ze zwarciem to nie da się.

    Akurat w tym gnieździe, co mam wszystko jest OK. Elektrycznie
    pomierzyłem ruszając bolec powoli we wszystkie strony. Jednakże patrząc
    na odległości styków gniazda od sekcji we wtyczce, chyba tylko ułamki mm
    dzielą od tego zwarcia.

    > Konstrukcja tego gniazda
    > zakłada zwieranie przy operacjach łączeniowych, więc KAŻDY obwód
    > puszczany przez jack musi konstrukcyjnie być odporny na zwarcie.

    Sąsiadujące, to oczywiste, ale skrajne też?

    > Zasilanie przez jacki to się podaje przetworniczką, która nie tylko że
    > jest odporna na zwarcie, to powinna też ograniczać moc zwarciową, żeby
    > nie doszło do poparzenia użytkownika.

    Na wszelki wypadek dałem bezpiecznik 400mA polimerowy. No ale z
    refleksem u niego ciężko. Użytkownikowi nic się nie stanie. Bardziej
    martwię się o urządzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek