  • 1. Data: 2017-09-06 14:37:15
    Temat: Gniazdo stereo JACK 3.5mm - zwarcia podczas łączenia
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Wkładając wtyczkę stereo do gniazda JACK 3.5mm powodujemy, że przez
    krótki moment zwieramy wewnątrz gniazda jego poszczególne piny.
    Chciałbym w tym gnieździe udostępnić zasilanie + 1 sygnał. Chcę uniknąć
    sytuacji gdy dojdzie do zwarcia na zasilaniu, nawet przez krótką chwilę.
    Pomyślałem, że masę dam na element najbliższy obudowy wtyczki, a Vcc na
    ostatni fragment bolca.

    Powiedzcie mi, czy jest jakiś standard, który zagwarantuje mi, że nie
    dojdzie do zwarcia tych dwóch fragmentów gniazda? Mam gniazdo
    przejrzyste od góry. Widzę jak pracują w nim sprężynki gdy powoli
    wkładam wtyczkę i... mam wątpliwości. W innym gnieździe może być gorzej.
    Więc jak to jest? Czy da się bezpiecznie wykorzystać mini-jacki do tego
    celu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-09-06 15:23:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Sep 2017 14:37:15 +0200, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Chciałbym w tym gnieździe udostępnić zasilanie

    Nie wiem czy to dobry pomysł: generalnie ludzie pchają bolca jeżeli
    tylko jakąś dziurę widzą. Czyli np. słuchawki jakieś itp.

  • 3. Data: 2017-09-06 15:56:31
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-09-06 o 14:37, Marek S pisze:

    > Więc jak to jest? Czy da się bezpiecznie wykorzystać mini-jacki do tego
    > celu?

    Jeśli masz problem ze zwarciem to nie da się. Konstrukcja tego gniazda
    zakłada zwieranie przy operacjach łączeniowych, więc KAŻDY obwód
    puszczany przez jack musi konstrukcyjnie być odporny na zwarcie.

    Zasilanie przez jacki to się podaje przetworniczką, która nie tylko że
    jest odporna na zwarcie, to powinna też ograniczać moc zwarciową, żeby
    nie doszło do poparzenia użytkownika.

  • 4. Data: 2017-09-06 17:06:55
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.09.2017 o 14:37, Marek S pisze:
> [...]
    > wkładam wtyczkę i... mam wątpliwości. W innym gnieździe może być gorzej.
    > Więc jak to jest? Czy da się bezpiecznie wykorzystać mini-jacki do tego

    Nie kombinuj, użyj tego:
    http://www.tme.eu/pl/details/pc-mdp-401-3p/zlacza-dc
    /ninigi/

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2017-09-06 18:44:25
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-06 o 15:23, slawek pisze:

    > Nie wiem czy to dobry pomysł: generalnie ludzie pchają bolca jeżeli
    > tylko jakąś dziurę widzą. Czyli np. słuchawki jakieś itp.

    To ma być w maszynie CNC do czujnika długości narzędzia. Jeśli ktoś
    koniecznie będzie chciał posłuchać brzmienia maszyny, to nie włoży tam
    słuchawki :-D :-D Z pewnością powstanie z tego wątek audiofilski. W
    końcu maszyna ciężka, stabilna, więc musi mieć dobre przenoszenie basów :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-09-06 18:51:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-06 o 15:56, SnCu pisze:

    > Jeśli masz problem ze zwarciem to nie da się.

    Akurat w tym gnieździe, co mam wszystko jest OK. Elektrycznie
    pomierzyłem ruszając bolec powoli we wszystkie strony. Jednakże patrząc
    na odległości styków gniazda od sekcji we wtyczce, chyba tylko ułamki mm
    dzielą od tego zwarcia.

    > Konstrukcja tego gniazda
    > zakłada zwieranie przy operacjach łączeniowych, więc KAŻDY obwód
    > puszczany przez jack musi konstrukcyjnie być odporny na zwarcie.

    Sąsiadujące, to oczywiste, ale skrajne też?

    > Zasilanie przez jacki to się podaje przetworniczką, która nie tylko że
    > jest odporna na zwarcie, to powinna też ograniczać moc zwarciową, żeby
    > nie doszło do poparzenia użytkownika.

    Na wszelki wypadek dałem bezpiecznik 400mA polimerowy. No ale z
    refleksem u niego ciężko. Użytkownikowi nic się nie stanie. Bardziej
    martwię się o urządzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-09-06 18:52:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-06 o 17:06, Jakub Rakus pisze:

    > Nie kombinuj, użyj tego:
    > http://www.tme.eu/pl/details/pc-mdp-401-3p/zlacza-dc
    /ninigi/

    Problem miejsca występuje :(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-09-06 19:32:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 06.09.2017 o 18:52, Marek S pisze:

    /ninigi/

    > Problem miejsca występuje :(

    W Pentaksie K5 jest coś takiego:

    http://pl.farnell.com/hirose-hrs/mq172-3sa-cv-50/plu
    g-i-o-3way/dp/1518737

    P.P.

  • 9. Data: 2017-09-06 19:47:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Druga czezc do tego tez jest czy trzeba kupic pentaxa i wylutowac?

  • 10. Data: 2017-09-06 20:50:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Druga czezc do tego tez jest czy trzeba kupic pentaxa i wylutowac?

    Oczywiście, że jest. Chociaż chyba tylko SMD.

    P.P.