  • Data: 2019-01-25 08:20:44
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 22 Jan 2019 22:09:10 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Nazwa ustawy z 1997 była ta sama, ale treść ustawy jest inna.

    > Potrzebuje, bo rozporządzenie nie zawiera "szczegółów
    > implementacyjnych", które wymagają doprecyzowania. Np.
    > określenia, kto to jest UODO i za co odpowiada. Poza
    > tym treści mają w większości identyczne, możesz sobie sprawdzić.

    Przejrzale te ustawe pobieznie - obecnie nie mowi co to sa dane
    osobowe, kto i kiedy moze je przechowywac, tylko tak jak mowisz -
    szczegoly implementacyjne.

    > Ale jakich danych?

    Twoich danych na dysku, osobistych.

    > Kto im każe łazić po dysku albo nawet wysyłać do
    > podwykonawcy komputer z dyskiem?

    Sami naprawic nie potrafia, to wysylaja dalej.

    > Np. tajemnicę korespondencji masz
    > zapewnioną niezależnie od RODO. Serwis ma naprawić komputer, a nie
    > przetwarzać dane na nim zawarte. Jak trzęsie portami, to niech
    > zaszyfruje dysk.

    Ale kto ma zaszyfrowac - uzytkownik, serwis, sklep ?

    > Znaczy, jak nam ukradną furę, to mają oddać samolot? Klawiaturę
    > wymieniałem... Przyjechał serwisant i zachował się dokładnie jak
    > ten pluton ZOMO w Alternatywach:
    >
    > "Na przykład kiedyś w jednej fabryce oddział ZOMO zgłosił się na
    > ochotnika, żeby uporządkować salę na sesję. Wszyscy zaczęli krzyczeć:
    > prowokacja, prowokacja! A oni przyjechali, poustawiali krzesła,
    > posprzątali i poszli"

    Do ciebie przyjechal, a w wielu innych przypadkach komputer sobie
    wedruje ...

    A ten serwisant ... pracownik Dell, czy niezalezny kooperant ?
    No ale pewnie maja odpowiednia umowe.

    A klawiatura ... moze zepsuta, a moze cos w systemie namieszane i
    dlatego nie dziala.

    J.