-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Padre <P...@n...net>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Grzałka bloku silnika
Date: Sun, 05 Feb 2012 21:16:44 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 24
Message-ID: <jgmo3j$rt6$1@mx1.internetia.pl>
References: <4f2e7b23$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-36-252-1.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1328473012 28582 178.36.252.1 (5 Feb 2012 20:16:52 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Feb 2012 20:16:52 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4f2e7b23$1@news.home.net.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: avast! (VPS 120205-2, 2012-02-05), Outbound message
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:30309
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-02-05 13:50, v...@i...pl pisze:
> Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
>
Najlepsze są grzałki DEFY wstawiane w blok silnika, ja używam jednak
grzałki na przewodzie chłodziwa miedzy chłodnicą a silnikiem ale to
tylko z powodu wyjątkowo trudnego dostępu w moim aucie do otworu w bloku
silnika w którym można ją zamontować. Po 2 godzinach grzania przy -20C
głowica jest na tyle ciepła że moje stare gaźnikowe auto odpala jak przy
dodatniej temperaturze zaś do -10C - -12C odpalam na samym LPG bez
problemu. Parownik nie zdąży zamarznąć bo za moment napłynie do niego
ciepła woda. Podgrzewanie oleju poprawia smarowanie i zmniejsza zużycie
silnika ale nie pomaga w odpaleniu jest dobre do nowego auta z wtryskiem
które do -25 odpala bez problemu, grzałki oleju są również zakładane do
skrzyń biegów tam gdzie rano -40 nie jest niczym wyjątkowym. Wada
grzałki w przewodzie chłodzenia jest konieczność wywiercenia w
termostacie 3mm otworu który opóźnia nagrzanie silnika po uruchomieniu i
w większe mrozy trzeba częściowo osłonić chłodnicę żeby przy szybkiej
jeździe nie wychłodzić silnika poniżej optymalnej temperatury. Kiedy
grzałka jest w bloku taki problem nie występuje.
Wkrótce zmieniam auto i tym razem postanowiłem zainwestować w kompletny
system DEFA z automatyczną ładowarką akumulatora i ogrzewaniem kabiny i
grzałką w blok, z elektronicznym programatorem tylko w wersji bez pilota
bo to moim zdaniem wydatek zbędny.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.12 23:09 v...@i...pl
- 06.02.12 01:20 BartekK
- 06.02.12 16:27 v...@i...pl
- 06.02.12 18:09 Padre
- 06.02.12 18:13 Jackare
- 06.02.12 18:22 BartekK
- 06.02.12 18:25 Jackare
- 06.02.12 19:26 v...@i...pl
- 06.02.12 19:27 Padre
- 06.02.12 19:28 v...@i...pl
- 06.02.12 19:29 Padre
- 06.02.12 19:33 Padre
- 06.02.12 19:34 Padre
- 06.02.12 19:48 v...@i...pl
- 06.02.12 20:24 Jackare
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław