eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaGrzałka bloku silnika › Re: Grzałka bloku silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Grzałka bloku silnika
    Date: Sun, 05 Feb 2012 21:16:44 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 24
    Message-ID: <jgmo3j$rt6$1@mx1.internetia.pl>
    References: <4f2e7b23$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-252-1.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1328473012 28582 178.36.252.1 (5 Feb 2012 20:16:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Feb 2012 20:16:52 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4f2e7b23$1@news.home.net.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 120205-2, 2012-02-05), Outbound message
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:30309
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-05 13:50, v...@i...pl pisze:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
    >

    Najlepsze są grzałki DEFY wstawiane w blok silnika, ja używam jednak
    grzałki na przewodzie chłodziwa miedzy chłodnicą a silnikiem ale to
    tylko z powodu wyjątkowo trudnego dostępu w moim aucie do otworu w bloku
    silnika w którym można ją zamontować. Po 2 godzinach grzania przy -20C
    głowica jest na tyle ciepła że moje stare gaźnikowe auto odpala jak przy
    dodatniej temperaturze zaś do -10C - -12C odpalam na samym LPG bez
    problemu. Parownik nie zdąży zamarznąć bo za moment napłynie do niego
    ciepła woda. Podgrzewanie oleju poprawia smarowanie i zmniejsza zużycie
    silnika ale nie pomaga w odpaleniu jest dobre do nowego auta z wtryskiem
    które do -25 odpala bez problemu, grzałki oleju są również zakładane do
    skrzyń biegów tam gdzie rano -40 nie jest niczym wyjątkowym. Wada
    grzałki w przewodzie chłodzenia jest konieczność wywiercenia w
    termostacie 3mm otworu który opóźnia nagrzanie silnika po uruchomieniu i
    w większe mrozy trzeba częściowo osłonić chłodnicę żeby przy szybkiej
    jeździe nie wychłodzić silnika poniżej optymalnej temperatury. Kiedy
    grzałka jest w bloku taki problem nie występuje.
    Wkrótce zmieniam auto i tym razem postanowiłem zainwestować w kompletny
    system DEFA z automatyczną ładowarką akumulatora i ogrzewaniem kabiny i
    grzałką w blok, z elektronicznym programatorem tylko w wersji bez pilota
    bo to moim zdaniem wydatek zbędny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: