  • 121. Data: 2012-02-19 02:35:35
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-18 14:45, Krzysztof 45 pisze:
    > Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu?

    Moze byc. W Ducato 2.5d OIDP bylo cos kolo 10-11 litrow wlasnie.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 122. Data: 2012-02-19 02:42:22
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Cóż, nie stać Cię na porządne 3 x 16A ;)

    Tu nie chodzi o stac-nie stac, to duzo bardziej skomplikowana historia.
    W skrocie: developer zaczal budowe od d..y strony, i na koniec wszystko
    stalo zbudowane a ENEA stwierdzila, ze promese na prad to przedluzy
    jeszcze o rok, a potem moze znowu o rok, bo dla kilku domkow nie chce im
    sie stawiac trafo :) I dev za swoje musial na szybko zbudowac trafo - po
    kosztach i byle szybciej jak najtansze. Na pradach akurat sie za bardzo
    nie znam, ale ZTCW to nie byloby szans na cos wiecej niz mam (w papiery
    nie chce mi sie zaglebiac ile dokladnie, ale podejrzewam najbardziej
    minimalne minimum niezbedne do normalnego funkcjonowania).
    PS. Pamietam kiedys w pewnym mieszkaniu jak znajomi mieli ogrzewacz 5kW
    - sciana robila sie ciepla po dluzszym zmywaniu talerzy, a upalony
    kontakt i wtyczke wymieniali regularnie raz na kwartal ;)

  • 123. Data: 2012-02-19 10:16:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    v...@i...pl napisał(a):

    > Moze byc. W Ducato 2.5d OIDP bylo cos kolo 10-11 litrow wlasnie.
    W samym bloku i nagrzewnicy 10-11 litrów? Plus drugie tyle do chłodnicy i przewodów.
    Razem około 20
    litrów?
    --
    Krzysiek

  • 124. Data: 2012-02-19 10:26:29
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 10:16, Krzysztof 45 pisze:

    > W samym bloku i nagrzewnicy 10-11 litrów? Plus drugie tyle do chłodnicy
    > i przewodów. Razem około 20 litrów?

    na pewno nie
    ale przecież pojemność cieplna płynu to małe miki w porównaniu z
    pojemnością bloku i głowicy, więc nie am co bić piany.

    a jako ciekawostka:
    skoda 105, silnik 1100
    ponad 10L płynu w układzie.

  • 125. Data: 2012-02-19 10:35:58
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    nazgul napisał(a):

    > na pewno nie ale przecież pojemność cieplna płynu to małe miki w porównaniu z
    pojemnością bloku i
    > głowicy, więc nie am co bić piany.

    Jest. Eberspacher grzeje to co jest tylko w bloku i nagrzewnicy t.j. około 2-3 litrów
    płynu, a nie
    co jeszcze jest w gróbych przewodach i chłodnicy.
    > a jako ciekawostka: skoda 105, silnik 1100 ponad 10L płynu w układzie.
    Tak bo silnik z tyłu auta a zbiornik wyrównawczy z przodu auta. W samych przewodach
    pewnie połowa
    tego płynu.
    --
    Krzysiek

  • 126. Data: 2012-02-19 13:29:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 02:42:22 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > PS. Pamietam kiedys w pewnym mieszkaniu jak znajomi mieli ogrzewacz 5kW
    > - sciana robila sie ciepla po dluzszym zmywaniu talerzy, a upalony
    > kontakt i wtyczke wymieniali regularnie raz na kwartal ;)

    No przy jednej fazie to nie dziwota. 5kW to 22A, więc musiało żreć.
    Przy trzech fazach masz 12kW (to moc odpowiadająca piecowi gazowemu) i 10A
    na fazę.

    --
    ___________ (R)

  • 127. Data: 2012-02-19 13:57:03
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 10:35, Krzysztof 45 pisze:

    > Jest. Eberspacher grzeje to co jest tylko w bloku i nagrzewnicy t.j.
    > około 2-3 litrów płynu, a nie co jeszcze jest w gróbych przewodach i
    > chłodnicy.

    tak. ale te 3L płynu to wielkie nic w porównaniu z 150kg bloku silnika z
    głowicą wałem...
    wiec jak płynu byłoby nawet 20L to nic by to nie wniosło.

    > Tak bo silnik z tyłu auta a zbiornik wyrównawczy z przodu auta. W samych
    > przewodach pewnie połowa tego płynu.

    oczywista oczywistość.

  • 128. Data: 2012-02-19 14:03:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nazgul,

    Sunday, February 19, 2012, 1:57:03 PM, you wrote:

    > tak. ale te 3L płynu to wielkie nic w porównaniu z 150kg bloku silnika z
    > głowicą wałem...
    > wiec jak płynu byłoby nawet 20L to nic by to nie wniosło.

    Blok nie waży 150kG a woda ma bardzo duże ciepło właściwe.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 129. Data: 2012-02-19 14:15:11
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    nazgul napisał(a):

    > tak. ale te 3L płynu to wielkie nic w porównaniu z 150kg bloku silnika z
    > głowicą wałem...
    > wiec jak płynu byłoby nawet 20L to nic by to nie wniosło.

    Postaw na gazie garnek z trzema litrami wody a na drugim gazie gar z dwudziestoma
    litrami wody i
    zmierz w czas ich podgrzania do 90 stC. To zobaczysz czy nic nie wniesie.
    --
    Krzysiek

  • 130. Data: 2012-02-19 15:20:39
    Temat: Re: [ot] dywagacje wannowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 20:16:29 +0100, v...@i...pl napisał(a):
    > Prysznic to spokojnie wezma codziennie dwie osoby.
    > Zreszta - co tu dywagowac - fizyki sie nie oszuka.
    > Przy 1kW zeby podniesc temperature 100l wody o 50* trzeba ok. 5,8h czasu
    > (wg wzoru, nie uwzgledniajac strat). Az zwatpilem... W takim razie nie
    > wiem skad u mnie sie ta ciepla woda bierze...
    > Czy przeplywowo czy nie - do ogrzania podanej masy wody trzeba tyle
    > samo energii wlozyc. Moze mnie producent oszukal, i grzalka ma wiecej
    > niz 1kW - tego nie mierzylem powiem szczerze :)

    wlaczyc, pojsc do licznika z zegarkiem, zmierzyc.

    > Tyle, ze przeplywowo wolniej leci i zanim naleci przez ponad godzine, to
    > sie mocno ochlodzi.

    bo sie instaluje taki co ma 15kW, jesli ma do wanny sluzyc.

    J.