  • Data: 2010-12-25 05:19:23
    Temat: Re: Gwint calowy
    Od: "Palik" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:if3g18$lc8$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "awow" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można powiedzieć, że nie robią różnicy. To zależy. Jeśli połączenie
    > jest krótkie, to faktycznie ta różnica może zostać pochłonięta przez luz.
    > Jesli jest długie, to powinno się dać policzyć. Różnica wynosi 1 zwój na
    > 1/4 cala. Czyli 1 zwój na bazie około 6 mm.

    Niespecjalnie rozumiem wywodów powyżej.
    Skok 44 na cal to około 0,577 mm. Skok 40 na cal to 0,635mm.
    Różnica na zwoju to około 0,058mm.

    Prawie 6 setek na zwoju to więcej niż może wystąpić "na luzie"...gwintu
    Nie wydaje mi się , abyś wkręcił choćby jeden zwój z "44" na "40" i na
    odwrót.
    Zwykła śruba M5 to skok 0,8, drobnozwojowa M5x0,5

    Jeśli masz więcej detali i możesz sobie pozwolić na destrukcję to przetnij
    wzdłuż otwór , zmierz suwmiarką np 10 zwoi , podziel na 10 i finał...

    Palik