-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.e-wro.pl!no
t-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Hamowanie- poślizg
Date: Sat, 18 Jul 2009 10:01:22 +0200
Organization: -
Lines: 22
Message-ID: <9...@4...com>
References: <h3rtc3$r2m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1247904072 14965 82.143.187.50 (18 Jul 2009 08:01:12 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jul 2009 08:01:12 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24734
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 18 Jul 2009 09:22:43 +0200, Asek wrote:
>Czy lepiej hamować jest koło i jak najszybciej doprowadzić do jego
>zablokowania (tarcie ślizgowe) czy hamować dużą siłą, ale bez zablokowania
>koła? Chodzi mi tylko o skrócenie drogi, nie rozważam jakiegoś znoszenia,
>utrzymania sterowaności, nie mówimy o ABS itp.
>W niektórych materiałach piszą, że lepiej jest nie doprowadzać do
>zablokowania koła, ale z drugiej strony niby tarcie ślizgowe jest większe
>niż toczne (co by sugerował, że lepiej koło zablokować). Więc jak to jest?
Uwaga - toczne to trzeci przypadek.
Przy hamowaniu mamy tarcie slizgowe, albo statyczne.
Zazwyczaj statyczne jest [czy moze poprawniej - moze byc] wieksze niz
slizgowe. Ale przy oponach wszystko sie komplikuje.
Tak czy inaczej - w samochodzie zablokowanie kola jest pod wieloma
wzgledami zle, i nalezy unikac. I raczej wydluza droge hamowania.
A poza tym nie ma juz samochodow bez ABS i nie masz wyboru :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.09 08:20 Asek
- 18.07.09 08:37 myszek
- 18.07.09 08:53 J.F.
- 18.07.09 09:12 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.07.09 11:05 J.F.
- 18.07.09 12:34 Tomasz Pyra
- 19.07.09 21:58 zbigi
- 19.07.09 22:52 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław