-
Data: 2016-10-19 18:30:34
Temat: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
> Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
>
>>>>>>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
>>>>>>>>
>>>>>>> Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
>>>>>>> wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
>>>>>>> przyspieszania.
>>>>>>>
>>>>>>> Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
>>>>>>> dwumasy - pojęcia nie mam.
>>>>>>>
>>>>>> Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia
>>>>>
>>>>> Tego nie pisałem.
>>>>> Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
>>>>> obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
>>>>> zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.
>>>>>
>>>> Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
>>>> Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
>>>> napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.
>>>
>>> Ano.
>>> Zużywa się.
>>> Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.
>>>
>> No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)
>>
> Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
> Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
> spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
> obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
> i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
> Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.
Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej
trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki
dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu
nierealne.
Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała -
ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do
wersji silnika bez niej.
Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,
gdy jeszcze jest sprawna.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.16 20:00 Budzik
- 19.10.16 22:24 Tomasz Pyra
- 19.10.16 23:00 Budzik
- 20.10.16 10:46 RadoslawF
- 20.10.16 19:18 Cavallino
- 20.10.16 21:33 Tomasz Pyra
- 21.10.16 17:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław