eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem a dwumasa › Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
    Date: Wed, 19 Oct 2016 18:30:34 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <nu8739$rib$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <ns90sa$df$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nsbkld$kvi$4@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nse476$609$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: d145-126.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1476894633 28235 109.173.145.126 (19 Oct 2016 16:30:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Oct 2016 16:30:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    X-Antivirus: avast! (VPS 161018-1, 18.10.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590325
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
    > Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
    >
    >>>>>>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
    >>>>>>>>
    >>>>>>> Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
    >>>>>>> wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
    >>>>>>> przyspieszania.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
    >>>>>>> dwumasy - pojęcia nie mam.
    >>>>>>>
    >>>>>> Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia
    >>>>>
    >>>>> Tego nie pisałem.
    >>>>> Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
    >>>>> obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
    >>>>> zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.
    >>>>>
    >>>> Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
    >>>> Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
    >>>> napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.
    >>>
    >>> Ano.
    >>> Zużywa się.
    >>> Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.
    >>>
    >> No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)
    >>
    > Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
    > Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
    > spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
    > obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
    > i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
    > Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.

    Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej
    trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki
    dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu
    nierealne.

    Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała -
    ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do
    wersji silnika bez niej.
    Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to
    znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje,
    gdy jeszcze jest sprawna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: