    Subject: Re: Hot air lutowanie - czym i jak
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <a...@n...v.pl>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Fri, 26 May 2017 12:36:44 +0200

    W dniu 2017-05-26 o 11:50, slawek pisze:
    > nim
    >
    > A ile piramid wybudowano NIE MAJĄC malucha?!
    >
    > I chodzi właśnie o to, że chcę trochę odświeżyć warsztat: konkretnie
    > przejść z THT na SMD. Za rozsądne pieniądze, do robienia rzeczy różnych
    > nie częściej niż raz na miesiąc przez dwie trzy godziny.
    >
    > Porządna maszyna do BGA to chyba milion euro. I nie jest mi potrzebna.
    > Ale 200-300 zł to nie jest problem... jeżeli nie będzie to wydatek na
    > coś co lutuje nie lepiej niż 40 W kolba z zestawu junyj technik a
    > rozleci się w ciągu tygodnia.
> [...]

    Dobra kolba plus parę grotów załatwia dużo - naprawdę dużo, ale to i tak
    kwestia tego z czym masz/chcesz mieć do czynienia. Od kiedy dotknąłem
    grotów z wbudowaną grzałką to już nie patrzę na inne. Niestety albo
    dobre firmy (Hakko, Pace) albo chińszczyzna, i tak się cały czas łamię
    nad Bakonem 950D (do domu, do zabawy). Tylko lubię lutownicę wziąć w
    rękę zanim kupię.
    Kiedyś były jeszcze "odpowiedniki" FX-951, ale już ich nie ma. Jakby
    jeszcze były takie chińskie co by groty od Pace pasowały.
    Hotair (w postaci ręcznej kolby) do wylutowania to się nadaje, ale do
    lutowania to jednak mniej. No chyba że myślisz o stacji z dyszami dla
    każdego elementu, ale to inne pieniądze, i wygoda też taka sobie.
    Zręczność przy hot-air się liczy jak najbardziej, bo trzeba latające
    oporniki łapać ;)

    Pozdrawiam

    DD