  • Data: 2017-05-27 00:03:23
    Temat: Re: Hot air lutowanie - czym i jak
    Od: Maciek <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.05.2017 o 10:43, slawek pisze:

    > Ale co?
    >
    > Tzn. jakie elementy?

    Muszę wnieść małą korektę mam 939D z grzałką hakko LeadFree ESD.

    Wracając do tematu jak grot utrzymuje czystość drobnica (smd) jakoś idzie.
    Grubsze rzeczy słabo (np. wtyki/gniazda USB) lub wcale .
    Jak grot się zabrudzi praktycznie koniec lutowania. Cyna do niego nie
    przywiera, pola lutowniczego nie idzie rozgrzać.
    Na grocie tworzył mi się nagar możliwy do usunięcia jedynie mechanicznie
    np. papierem ściernym.
    Z kolbą Xytronika nie ma takiej sytuacji, działa wyśmienicie. Grot jest
    zawsze czysty i lśniący po przejechaniu gąbką.

    Przykład możliwości dość popularnej kolby w tych chińskich stacjach z
    grzałką hakko (to co określiłem mianem dłutowania):

    https://www.youtube.com/watch?v=0GdV7XBae74&feature=
    youtu.be&t=22m22s

    > Jakoś przez n lat dawałem radę 40 W lutownicą made in ZSRR - bez
    > kontroli temperatury i bez regulacji czegokolwiek, grot miedziany goły.

    Miałem podobnie ;-)

    > Tyle że nie QFP i 0603 czy takie tam.

    No cóż, takie czasy.