    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hot air lutowanie - czym i jak
    Date: Sun, 28 May 2017 11:47:22 +0200

    W dniu 2017-05-27 o 00:03, Maciek pisze:

    > Przykład możliwości dość popularnej kolby w tych chińskich stacjach z
    > grzałką hakko (to co określiłem mianem dłutowania):
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=0GdV7XBae74&feature=
    youtu.be&t=22m22s

    Nie słuchałem tego co gościu gada, ale na moje oko to znów pokazuje sie
    zdolnością manipulacji i nieodpowiedniego doboru narzędzia do zadania. I
    na dobrą sprawę brakiem umiejętności lutowania. Zupełnie jakbym patrzył
    na reklamę patelni ceramicznej w Mango - swoją patelnię podgrzewali
    omiatając palnikiem po całej powierzchni, a "inną" grzali w jednym
    miejscu - nie dziwne że się przypaliła.
    Nie żebym uważał że taka lutownica do poważnej pracy się nadaje. Tylko
    że jeżeli po drugiej stronie siedzi 5A dioda albo radiator to nic
    dziwnego że lutowanie nie bardzo idzie.

    > Miałem podobnie ;-)

    No, jeszcze transformatorówki były...

    Człowiek się cieszył że w ogóle cokolwiek jest.
    Ale tak żeby było śmieszniej, to zdarzyło mi się (raz - awaryjnie, bo
    lutownica padła) lutować kable przy użyciu zapalniczki.

    Pozdrawiam

    DD