eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy na mrozie › Re: Hybrydy na mrozie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: klaus <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hybrydy na mrozie
    Date: Tue, 10 Jan 2017 19:14:51 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 74
    Message-ID: <o538ar$ro5$1@node2.news.atman.pl>
    References: <58747dda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <o52cmj$vsp$1@node2.news.atman.pl> <o52lkf$ndk$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 212.180.160.109
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1484072092 28421 212.180.160.109 (10 Jan 2017 18:14:52
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jan 2017 18:14:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <o52lkf$ndk$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597039
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10-01-2017 o 13:57, ToMasz pisze:
    >>> porownaniu z latem?
    >>>
    >>
    >> Działają normalnie,
    > ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz

    Nie wiem kim są "my wszyscy", ja piszę z doświadczenia - używam.

    >> prawie tak samo jak w lecie.
    > to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
    > bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
    > elektryczny jest zbędnym balastem

    ale co w tym dziwnego?

    >> Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
    >> utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
    > kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop.
    > pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?

    Nie wiem co musi działać według Ciebie.
    Tak jak pisałem (z doświadczenia), silnik w korku włącza się co jakiś
    czas celem utrzymania optymalnej temp. Wybacz ale nie mierzyłem stoperem
    jaka jest różnica w czasie w stosunku do lata.

    >> jak ktoś
    >> oczywiście włączy klimatyzację ;)
    >> Spalanie jest może około 10% większe.
    > o czego? i gdzie?

    co czego i gdzie?

    Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem
    > jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi
    > elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz,
    > podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut
    > silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i
    > ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło
    > poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w
    > korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem
    > elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i
    > dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa
    > do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli?
    > właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo
    > pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
    > I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej
    > niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko
    > moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą
    > na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą
    > w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym
    > napędzie zyskują _tylko_ 10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką
    > ekologię.
    > pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i
    > klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce,
    > bo teorie to znamy.
    >
    > ToMasz

    Mam wrażenie że chcesz na siłę udowodnić sobie jakąś tezę a nie uzyskać
    informację dlatego wywód jest ciekawy ale nie ma pokrycia w rzeczywistości.

    Tak jak pisałem spalanie w zimie jest około 10% wyższe niż w lecie.
    Przez jakiś czas miałem taką fobie i zapisywałem każde tankowanie i tak
    mniej więcej wychodzi.
    Nie rozumiem za bardzo "ściemy pachnącej na kilometr" (pisownia
    poprawiona) - żeby rozwiać Twoje wątpliwości nie sprzedaję hybryd ;)
    Własny samochód mam zwykły benzynowy i z przyzwyczajenia wolę nim
    jeździć niż hybrydą.
    Sama sprężarka klimatyzacji jest elektryczna (ale to przydaje się w lecie).

    PS. Fotele oczywiście są podgrzewane elektrycznie ale z tego korzysta
    się tylko przez minutę/dwie po długim postoju na mrozie, później jest to
    wręcz niewskazane ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: