  • 1. Data: 2017-01-10 07:23:23
    Temat: Hybrydy na mrozie
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Moze na grupie sa jacys uzytkownicy hybrd i moga sie podzielic
    wrazeniami jak one dzialaja podczas takich morozow jak ostatnio. Czesto
    slyszalem od roznych ludzi, ze te hybrydy to fajne ale jak przyjdzie
    zima to bedzie z tym sam klopot. Ale jak jest naprawde to niestety nie
    wiem. Nie maja problemow z odpalaniem? O ile skoczylo spalanie w
    porownaniu z latem?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2017-01-10 09:49:43
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 10 Jan 2017 07:23:23 +0100, Marcin napisał(a):

> [...]
    > zima to bedzie z tym sam klopot. Ale jak jest naprawde to niestety nie
    > wiem. Nie maja problemow z odpalaniem? O ile skoczylo spalanie w

    Bez przesady z tym odpalaniem :)
    Hybryda ma akumulator o wielokrotnie większej pojemności i wydajności
    prądowej niż zwykłe auto, w dodatku taki "rozrusznik" jak pół silnika
    spalinowego.

    Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
    elektrycznym po pełnym naładowaniu.

  • 3. Data: 2017-01-10 10:23:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 09:52:33 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > spalinowego.
    >
    > Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
    Nie hybryda ale elektryk.
    Na wykop.pl ktoś pożyczył auto z silnikiem elektrycznym jak było zimno.
    Strzelam liczbami ale z dużym przybliżeniem.
    Jak wsiadł do auta zasięg był 100
    Przejechał się 20 km i auto domagało się papu.
    Podkreślam liczby wzięte z kosmosu ale konkluzja jednoznaczna.
    Auto tylko w ciepłe klimaty.

  • 4. Data: 2017-01-10 10:45:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Bez przesady z tym odpalaniem :)
    >Hybryda ma akumulator o wielokrotnie większej pojemności i wydajności
    >prądowej niż zwykłe auto, w dodatku taki "rozrusznik" jak pół silnika
    >spalinowego.

    Ale akumulator moze byc akurat rozladowany. Przyjdzie -30 i sie
    zobaczy.

    No coz - wkrotce beda chyba opinie o Tesli z Norwegii, zobaczymy jak
    to sie sprawdza w prawdziwej zimie.
    Moze i lepiej niz spalinowy ... a moze na parkingu podlacza sie pod
    gniazdko podgrzewania ... akumulatorow :-)

    >Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w
    >trybie
    >elektrycznym po pełnym naładowaniu.

    Po to masz hybryde, aby sie takimi szczegolami nie martwic.
    Spytaj sie raczej po ilu km przejachanych zacznie grzac :-)

    Choc w Japonii zime znaja, to moze dobrze zaprojektowali :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-01-10 11:23:11
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-01-2017 o 07:23, Marcin pisze:
> [...]
    > zima to bedzie z tym sam klopot. Ale jak jest naprawde to niestety nie
    > wiem. Nie maja problemow z odpalaniem? O ile skoczylo spalanie w

    Działają normalnie, prawie tak samo jak w lecie.
    Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
    utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza jak ktoś
    oczywiście włączy klimatyzację ;)
    Spalanie jest może około 10% większe.

  • 6. Data: 2017-01-10 12:42:34
    Od: micol <1...@g...com>

    Niektore samochody elektryczne maja system podgrzewania akumulatorow,
    ciekawe na ile to jest efektywne, energia do podgrzewania pochodzi z
    tych samych akumulatorow ktore sa podgrzewane.

  • 7. Data: 2017-01-10 13:57:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Działają normalnie,
    ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz
    > prawie tak samo jak w lecie.
    to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
    bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
    elektryczny jest zbędnym balastem
    > Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
    > utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
    kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop.
    pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?
    > jak ktoś
    > oczywiście włączy klimatyzację ;)
    > Spalanie jest może około 10% większe.
    o czego? i gdzie? Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem
    jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi
    elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz,
    podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut
    silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i
    ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło
    poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w
    korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem
    elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i
    dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa
    do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli?
    właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo
    pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
    I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej
    niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko
    moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą
    na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą
    w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym
    napędzie zyskują _tylko_ 10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką
    ekologię.
    pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i
    klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce,
    bo teorie to znamy.

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-01-10 15:06:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Webasto, a w ruskich hybrydach jak w Zaporożcu ;-))

    -----

  • 9. Data: 2017-01-10 16:44:05
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 10 Jan 2017 01:23:07 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >Auto tylko w ciepłe klimaty.

    Ja tam za elektrykami nie jestem, ale... W Norwegii Tesli jednak sporo
    jeździ. A ciepło tam nie jest.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2017-01-10 16:48:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości
    On Tue, 10 Jan 2017 01:23:07 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    >Ja tam za elektrykami nie jestem, ale... W Norwegii Tesli jednak
    >sporo
    >jeździ. A ciepło tam nie jest.

    Od tego roku zdaje sie. Czyli zima przed nimi.

    No i to nie hybrydy, wiec czesc pytan pozostaje.

    J.