  • 11. Data: 2009-01-02 09:12:37
    Temat: Re: II plan rozmyty
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    de Fresz napisał:
    > Myślę, że większość publiki i tak poziewując rozważa wrzucenie was obu do
    > KF-a,

    Tylko rozważa? Zbytni optymista z Ciebie. :)
    Teraz spojrzałem w archiwum grupy i nie wierzyłem własnym oczom, że aż tyle
    prywatnej korespondencji mozna zamieścić na publicznym forum!

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 12. Data: 2009-01-02 18:33:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 09:32:56 +0100, KZ napisał(a):

    > Taki jego sposób na życie - kupuje sobie jakiegoś starocia (Granadę,
    > Practicę, boje się myśleć co będzie następne) a później wszystkim udowadnia
    > że to jest najlepsze na świecie i tylko on ma rację...
    > Przypadek kliniczny, naprawdę szkoda czasu.

    Lepiej kupowac nowości i nie umieć ich użyć? LOL.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 13. Data: 2009-01-02 22:10:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Masz an dysku jedynie półprodukty. Fotografii nei masz.

    To poproś Mateusza, żeby zamieścił gdzieś zdjęcie w pełnej
    rozdzielczości, a ty sobie wydrukujesz/naświetlisz i będziesz miał swoją
    "fotografię". W jaki inny sposób ma ci Mateusz zaprezentować swoje
    zdjęcia niby??? Ma na własny koszt wywoływać i wysyłać, a ty potem
    będziesz dalej twierdził jak w w innym poście:"Raw, to dane do
    zinterpretowania." Świetnie. A negatyw to dane do wywołania. Jak
    spieprzysz, też będziesz miał źle, tylko nie powtórzysz.
    I jeśli się tak czepiasz fotografii (i zaraz pewnie przyczepisz się
    naświetlania zdjęć z plików cyfrowych), to czemu jakoś zgrabnie
    przemilczasz, że końcowa fotografia jest skażona niedoskonałością
    obiektywu aparatu (to raz) i ponownie ten zniekształcony analogowo obraz
    jest psuty przez następny niedoskonały obiektyw - powiększalnika (to dwa).
    Jak ci przeszkadza tak interpretacja rawa, to masz jeszcze foveona. W
    końcu na kliszy też nie masz obrazu zarejestrowanego z kwantową
    dokładnością.
    A jeszcze jedno - czy slajdy nie są wg. ciebie fotografią? A jeśli są,
    to dlaczego?

    P.S.
    p.r.f.c jest nie najwyraźniej nie dla ciebie. Po co tu wogóle zabierasz
    głos? Sprawia ci to przyjemność? Nie ma obowiązku przeglądania i
    dyskutowania na grupach. Po co tu jesteś? Wymądrzać się, rzucać jakieś
    hasła typu - iso jest regulowane przez czas otwarcia migawki (czy inne
    bzdury, na których poparcie nie masz żadnych dowodów).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 14. Data: 2009-01-02 23:03:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 22:10:21 +0000, "Paweł W." napisał(a):

> [...]
    > rozdzielczości, a ty sobie wydrukujesz/naświetlisz i będziesz miał swoją
    > "fotografię". W jaki inny sposób ma ci Mateusz zaprezentować swoje

    Normalnie, tak, jak sie robi zdjęcia.

    > Ma na własny koszt wywoływać i wysyłać, a ty potem
    > będziesz dalej twierdził jak w w innym poście:"Raw, to dane do
    > zinterpretowania."

    Wystarczy, że mi powie gdzie można je obejrzeć.

    > Jak ci przeszkadza tak interpretacja rawa, to masz jeszcze foveona. W
    > końcu na kliszy też nie masz obrazu zarejestrowanego z kwantową
    > dokładnością.

    Dlatego nazywam fotografią to, co można bezpośrednio oglądać. Plików na
    dysku - niestety się nei da.

    > A jeszcze jedno - czy slajdy nie są wg. ciebie fotografią? A jeśli są,
    > to dlaczego?

    Ależ są - dają finalny efekt.

    > P.S.
    > p.r.f.c jest nie najwyraźniej nie dla ciebie. Po co tu wogóle zabierasz
    > głos?

    Nie jest, bo Ty tak mówisz?

    > Sprawia ci to przyjemność? Nie ma obowiązku przeglądania i
    > dyskutowania na grupach.

    Nie ma obowiązku czytania.

    > Po co tu jesteś? Wymądrzać się, rzucać jakieś
    > hasła typu - iso jest regulowane przez czas otwarcia migawki (czy inne
    > bzdury, na których poparcie nie masz żadnych dowodów).

    Właśnie, po co Ty tu jesteś? Żeby czytać ile więcej megapikseli ma kolejny
    złom?

  • 15. Data: 2009-01-02 23:38:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Normalnie, tak, jak sie robi zdjęcia.

    A jak się robi zdjęcia? Rozumiem, że włożenie filmu do aparatu i
    "pstryknięcie" to nie jest zrobienie zdjęcia?

    > Wystarczy, że mi powie gdzie można je obejrzeć.

    Może ci podać przez siebie wywołany plik ze zdjęciem w wysokiej
    rozdzielczości. Możesz sobie sam wywołać i ocenić. Czy uważasz, że twoim
    zdjęciom (te, do których Mateusz podał link) forma papierowa naprawdę
    coś doda? Kompozycji, naświetlenia (no, to można poprawić, ale z
    cyfrowym negatywem też można to zrobić i też tylko w pewnym zakresie)???
    Tych, które nazywasz "zdjęciami" i mówisz, że masz kilka, to nie chcesz
    zaprezentować (a w największej mierze liczy się kompozycja zdjęcia, a
    nie forma prezentacji. 1Mpx wystarczy w zupełności do zdjęcia), tylko
    pokrętnie się wykręcasz, żeby samemu przyjechać i obejrzeć, kiedy
    doskonale zdajesz sobie sprawę, że nikt nie będzie jechał pół Polski,
    żeby obejrzeć te 2-3 wątpliwej jakości zdjęcia (wątpliwej, bo na tych
    zdjęciach, które są na twojej stronie, nie widać niczego szczególnego, a
    u innych jakoś widać. Choćby warsztat, o kompozycji nie wspominając).

    > Dlatego nazywam fotografią to, co można bezpośrednio oglądać. Plików na
    > dysku - niestety się nei da.

    Kliszy nie możesz bezpośrednio oglądać. Plączesz się już we własnych
    teoriach.

    > Ależ są - dają finalny efekt.

    Ciekawa definicja. A procesor w komputerze i karta graficzna nie dają
    finalnego efektu na monitorze ???
    A czy wydrukowanie/naświetlenie zdjęcia z pliku to finalny efekt? A niby
    czemu odbitka papierowa ma być "finalnym efektem" - bo ty tak mówisz?

    > Nie jest, bo Ty tak mówisz?

    Nie jest, bo widzę, jak cię boli samo istnienie fotografii cyfrowej i
    twoja obecność na grupie ogranicza się na dyskredytowaniu fotografii
    cyfrowej i osób fotografujących aparatami cyfrowymi.

    > Nie ma obowiązku czytania.

    Toteż z reguły nie odpowiadam na twoje posty. Ile możesz naliczyć
    wymiany zdań między nami? Sporo twoich dyskusji po prostu pomijam, ale
    nie wszystkie i czasami po prostu nie mogę się powstrzymać przed
    zapytaniem, albo skomentowaniem. Chyba mi nie żałujesz?

    > Właśnie, po co Ty tu jesteś? Żeby czytać ile więcej megapikseli ma kolejny
    > złom?

    Tak,po to jest ta grupa. I nie tylko po to. Jest jeszcze wiele
    technicznych aspektów, o których można dyskutować. Jeśli nie zauważyłeś,
    to dyskutujemy także o kompozycji i prawidłowej ekspozycji, a to tyczy
    się fotografii(tej bez przymiotników).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 16. Data: 2009-01-03 00:15:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 23:38:25 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > A jak się robi zdjęcia? Rozumiem, że włożenie filmu do aparatu i
    > "pstryknięcie" to nie jest zrobienie zdjęcia?

    Nie, to jest rejestracja obrazu. Do zrobienia zdjęcia jeszcze droga daleka.

    > Może ci podać przez siebie wywołany plik ze zdjęciem w wysokiej
    > rozdzielczości.

    Może. Ale ja prosiłem o zdjęcie, o fotografię.

    > Możesz sobie sam wywołać i ocenić. Czy uważasz, że twoim

    Owszem, ale to już nie będzie zdjęcie Mateusza.

    > zdjęciom (te, do których Mateusz podał link) forma papierowa naprawdę
    > coś doda? Kompozycji, naświetlenia (no, to można poprawić, ale z
    > cyfrowym negatywem też można to zrobić i też tylko w pewnym zakresie)???

    Nie wiem, oceniać będę dzieło finalne, a nie półprodukt.

    > Tych, które nazywasz "zdjęciami" i mówisz, że masz kilka, to nie chcesz
    > zaprezentować

    Alez chcę, podawałem wielokrotnie gzie i jak.

    > (a w największej mierze liczy się kompozycja zdjęcia, a
    > nie forma prezentacji.

    Tu się bardzo mylisz, samo tło na którym jest zdjęcie jest ważne. Format,
    oświetlenie wnętrza etc. także.

    > pokrętnie się wykręcasz, żeby samemu przyjechać i obejrzeć, kiedy
    > doskonale zdajesz sobie sprawę, że nikt nie będzie jechał pół Polski,

    Mateusza ma do mnie niecałe 5km, dojedzie komunikacją miejska, rowerem, a
    nawet dojdzie pieszo.

    > Kliszy nie możesz bezpośrednio oglądać. Plączesz się już we własnych
    > teoriach.

    Nie, ciekawe. Ja jednak potrafię.

    > Ciekawa definicja. A procesor w komputerze i karta graficzna nie dają
    > finalnego efektu na monitorze ???

    Nie.

    > A czy wydrukowanie/naświetlenie zdjęcia z pliku to finalny efekt? A niby
    > czemu odbitka papierowa ma być "finalnym efektem" - bo ty tak mówisz?

    Bo twórca prezentując ja robi to tak, jak on chce, a nei tak, jak
    przypadkowo odbiorcy się uda.

    > Nie jest, bo widzę, jak cię boli samo istnienie fotografii cyfrowej i
    > twoja obecność na grupie ogranicza się na dyskredytowaniu fotografii
    > cyfrowej i osób fotografujących aparatami cyfrowymi.

    Czyli dlatego, bo Ty tak mówisz.

> [...]
    > nie wszystkie i czasami po prostu nie mogę się powstrzymać przed
    > zapytaniem, albo skomentowaniem. Chyba mi nie żałujesz?

    Ależ nie, jednak Twoje domniemania poszły do piachu.

> [...]
    > technicznych aspektów, o których można dyskutować. Jeśli nie zauważyłeś,
    > to dyskutujemy także o kompozycji i prawidłowej ekspozycji, a to tyczy

    O fotografii to tutaj nie ma żadnej dyskusji. Jest dyskusja o tym, jak
    osiągnąć masturbacje techniczną, jak zrobić, żeby było ostro i kolorowo, o
    tym, że można robić zdjęcia nie mając możliwości komponowania (dedykuję
    wszystkim olympusowcom z wizjerem wiekości znaczka pocztowego) etc.
    O kadrze, o kompozycji jest tu mniej niż w najgorszym podręczniku dla
    blondynek.