  • 1. Data: 2009-01-01 16:30:31
    Temat: Prosta małpka.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Czy są obecnie cyfrówki które nie mają spustu działającego na dwuklik?
    Szukam aparatu który daje się używać w następujący sposób - otwarcie
    klapki na obiektyw - wycelowanie - naciśnięcie i zrobienie zdjęcia
    (taki odpowiednik małpki fixed-focus). Jakiekolwiek opóźnienie
    pomiędzy wciśnięciem spustu do oporu a zrobieniem zdjęcia jest
    szkodliwe a użytkownik i tak będzie nacisał do oporu i ignorował ten
    stopień pośredni na ostrzenie. Jak na razie jedyne rozwiązanie, które
    znam, to lepsiejsze kompakty w których można w customach zafixować co
    się tylko da. Istnieje jakieś inne rozwiązanie?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2009-01-01 16:42:27
    Temat: Re: Prosta małpka.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > Szukam aparatu który daje się używać w następujący sposób - otwarcie
    > klapki na obiektyw - wycelowanie - naciśnięcie i zrobienie zdjęcia

    Nie przejmujesz się takimi pierdułami i wciskasz do oporu. Zarejestruje
    zdjęcie zaraz po wyostrzeniu.
    A swoją drogą to mnie bardzo dziwi, że były małpki na FF z obiektywem
    35/11 (tak, taką przysłonę miały) i fixed focus. Ostrzyły one od metra,
    czy coś ok. tego i nikt się nie przejmował, że nie ma trybu makro
    (niektóre zresztą miały i tryb makro, ale ciężko było celować, ze
    względu na paralaksę), a teraz nie można wyprodukować kompaktu o matrycy
    z 10x mniejszej i ogniskowej 6mm oraz przysłonie 3,5-4,0, który i tak
    miałby ostrość od 1 metra :/

    Teoretycznie pewne tryby tematyczne powinny od razu ustawiać
    nieskończoność i większą wartość przysłony (np. krajobraz), ale nie
    zauważyłem, żeby tak się działo.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-01 16:45:44
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 16:42:27 +0000, "Paweł W."

    >Nie przejmujesz się takimi pierdułami i wciskasz do oporu. Zarejestruje
    ^^^^^^^^^^^^
    >zdjęcie zaraz po wyostrzeniu.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ma zarejestroawć ,,natychmiast''. To opóźnienie psuje zdjęcia. Gdyby
    to nie było problemem to bym się o obejście nie pytał.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2009-01-01 16:56:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    >
    > Ma zarejestroawć ,,natychmiast''. To opóźnienie psuje zdjęcia. Gdyby
    > to nie było problemem to bym się o obejście nie pytał.

    W takim razie na pewno Canony serii A600 (A650 is to chyba ostatni z tej
    serii, potem Canon zmienił nazewnictwo i nie mam pojęcia, który z
    obecnej oferty jest jego odpowiednikiem). Możesz też sprawdzić niższe
    serie, jak A500. A640 umożliwia ręczne ostrzenie i po włączeniu i
    ustawieniu zapamiętuje odległość ostrzenia, tzn. jak ustawisz na 5m lub
    nieskończoność, to będzie utrzymywał 5m lub nieskończoność nawet po
    zmianie ogniskowej. Można też zainstalować skrypt z CHDK, który będzie
    cały czas utrzymywał hiperfokalną (jeśli pamięć mnie nie myli, to
    istnieje taki skrypt). Zarówno seria A600 jak i A500 ma trochę więcej
    opcji nastaw niż taka typowa idioten kamera, ale wystarczy nastawić na
    AUTO i wszystko będzie grało.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-01 17:00:34
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Ma zarejestroawć ,,natychmiast''. To opóźnienie psuje zdjęcia. Gdyby
    > to nie było problemem to bym się o obejście nie pytał.

    Dotykasz bolesnego punktu. W zasadzie nie robią cyfrowych małpek, ktore
    działają szybko.
    Sprawdź ofertę Ricoha - oni jedyni się tym przejmują.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 6. Data: 2009-01-01 17:06:34
    Temat: Re: Prosta ma?pka.
    Od: tommy <b...@e...com>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > On Thu, 01 Jan 2009 16:42:27 +0000, "Pawe? W."

    > ^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Ma zarejestroawc ,,natychmiast''. To opoznienie psuje zdjecia. Gdyby
    > to nie bylo problemem to bym sie o obejscie nie pytal.

    Mozna uzywac w ten sposob Canona G10/G9. Wylaczasz autofocus, ustawiasz
    focus na wybrana odleglosc, zapisujesz ustawienia pod jednym z trybow
    uzytkownika (sa dwa - C1, C2) i zawsze w tym trybie opoznienie
    bedzie minimalne. Aparaty z zerowym opoznieniem migawki nie istnieja,
    ale kompakty pod tym wzgledem sa czesto szybsze od wielu lustrzanek, bo nie
    musza podnosic lustra. Szybsza bedzie profesjonalna lustrzanka albo
    dalmierz z dobra mechanika.

    t.

  • 7. Data: 2009-01-01 17:14:24
    Od: tommy <b...@e...com>

    Jan Rudzinski <j...@a...net> wrote:

    > Dotykasz bolesnego punktu. W zasadzie nie robi? cyfrowych ma?pek, ktore
    > dzia?aj? szybko.
    > Sprawd? ofert? Ricoha - oni jedyni si? tym przejmuj?.

    Wszystko zalezy od definicji 'szybko'. Najnowsze malpy z wyzszej
    polki ostrza bardzo szybko, czasy sa ponizej 0.5s. To juz nie tak
    duzo wolniej od przecietnej lustrzanki.
    A np. do streeta malpa wydaje sie byc nawet lepsza - ustawic ja w tryb
    manual focus, glebia ostrosci olbrzymia nawet na pelnej dziurze,
    a opoznienie migawki minimalne.

    t.

  • 8. Data: 2009-01-01 17:19:10
    Od: q...@g...com

    On 1 Sty, 18:06, tommy <b...@e...com> wrote:

    > ale kompakty pod tym wzgledem sa czesto szybsze od wielu lustrzanek, bo nie
    > musza podnosic lustra. Szybsza bedzie profesjonalna lustrzanka albo
    > dalmierz z dobra mechanika.
    >
    > t.
    Coooo? Kazda nowa lustrzanka jest szybsza.
    Serdecznosci na Nowy Rok.
    StaM

  • 9. Data: 2009-01-01 17:28:07
    Od: tommy <b...@e...com>

    q...@g...com <q...@g...com> wrote:

    > Coooo? Kazda nowa lustrzanka jest szybsza.
    > Serdecznosci na Nowy Rok.

    Gratuluje tendencyjnego wycinania. Pisalem o ustawieniu manualnego
    focusa, ale tez MF w malpie i AF w lustrzance - w ten sposob
    malpy mozna spokojnie uzywac ze wzgledu na olbrzymie DOF,
    a lustrzanki na pewno nie.
    Jesli mi nie wierzysz - posprawdzaj sobie czasy w testach
    na dpreview.

    t.

  • 10. Data: 2009-01-01 17:40:18
    Od: q...@g...com

    On 1 Sty, 18:28, tommy <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > a lustrzanki na pewno nie.
    > Jesli mi nie wierzysz - posprawdzaj sobie czasy w testach

    W czym jest problem by ustawic blyskawicznie ostrosc przy malej DOF?
    Zreszta glebie moge ustwic zawsze zwiekszajac przyslone. Na czas
    reakcji nie wplywa tylko ustawienie ostrosci , ale i inne czynniki!!!
    StaM