    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <o86rgd$mi3$1@dont-email.me> <58a6f455$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <o89elr$q2l$1@dont-email.me> <58ab0f9d$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <o8fno8$idf$1@dont-email.me>
    <5ndg1t987khf$.1bn3bor7lpa0c$.dlg@40tude.net>
    <o8g5b4$vhc$1@dont-email.me> <58ac1211$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <o8h5qm$ca1$1@dont-email.me> <58ac4c26$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <o8hndo$at1$1@dont-email.me>
    Subject: Re: INWIGILACYJNE bagno [ Facebook żąda dok tożsamości ]
    Date: Wed, 22 Feb 2017 17:36:35 +0100

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:

    >Android to jest system operacyjny, ale chyba tak, ewentualnie

    S.o. to tez program.

    >programów takich jak: Google Services Framework, Google Play
    >Services, Google Maps, Google StreetView, Google Plus, a także

    A konkretnie ktore ?
    Bo np GSV na telefonie podaje
    https://www.google.com/intl/pl/policies/terms/
    https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/

    i tam o zdjeciach nie widze ... co nie znaczy, ze sie upieram, ze
    gdzies nie zapisali, ani, ze takich zdjec nie robia :-)

    > inne niż od Google, przeczytaj w uprawnieniach:
    >"może robić zdjęcia i nagrywać audio bez wiedzy użytkownika"

    No, u mnie akurat przy GSV jest "robienie zdjec i filmow". Czy bez
    wiedzy uzytkownika, hm ...
    Korzystania z mikrofonu akurat wsrod praw nie ma (ale film to pewnie z
    dzwiekiem).

    Przy czym to jest w pewnym stopniu zrozumiale - aplikacja zdaje sie ma
    sluzyc i do dodawania zdjec ulicznych.

    Przy aplikacji Sklep Google nie ma prawa do aparatu. Ani do mikrofonu.
    Ale jest np "sterowanie NFC", wiec moze odczytac wszystkie karty w
    kieszeni :-)

    Przy czym czasem sa te prawa uzasadnione - np Yanosik ma prawo
    skorzystac z mikrofonu, ale tez mozna mu podyktowac adres.
    I uzytkownik nie chce nijak dodatkowo potwierdzac przy kazdym
    dytkowaniu.

    I filmy ma prawo robic bez wiedzy uzytkownika (tzn prawo sie nazywa
    tylko "robienie), bo ma funkcje kamery samochodowej i potrafi nagrac
    do pliku.

    Oczywiscie bywa, ze te prawa sa nadmiarowe, zaluje bardzo, ze
    standardowy Android nie pozwala na ich ograniczenie przez uzytkownika
    (troche sie polepsza), i nie mam watpliwosci, ze google, jako autor
    systemu ma dojscia do bardzo duzej ilosci danych - czasem pol-jawnie -
    np domyslnie ustawia sie synchronizacja zdjec z kontem google - nie
    znasz sie, to po chwili wszystkie fotki sa do dyspozycji NSA :-)

    J.