  • Data: 2023-09-04 14:52:19
    Temat: Re: ISDN
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Chyba wlasnie duza selektywnosc była celem.

    "Cel" i "aktulany stan" to nie jest to samo. Żeby odebrać CW, należy mieć
    lokalny generator odstrojony od nadajnika o kilkasek Hz. Inny nadajnik,
    odległy o 20 kHz, nawet silny, nie będzie słyszany w słuchawkach.
    Selektywność toru nie ma przy tym wielkiego znaczenia.

    > Tak czy inaczej - odbiornik do wymiany.

    Do ciągłej modernizacji.

    > Takie cuda sugerujesz ... hm, moze i tak.

    Chyba dość popularne rozwiązanie.

    > Nawet jesli bym sie nie spodziewał uzycia generatora z nadajnika,
    > to kto wie, jak doprowadzili te czestotliwosc do odbiornika ...
    > przez antenę?

    Gdy ja, pacholęciem będąc, bawiłem się w odbiór na pasmach KF, zrobiłem
    oscylator pracujący na częstotliwości pośredniej. W ogóle go nie musiałem
    nigdzie podłączać, wystarczyło umieścić obok radia. I już transmisje SSB
    oraz CW stawały się zrozumiałe.

    > 1923 w USA. A to odbiornik domowy, gdzie cena była problemem.
    > Na statku i tak trzeba droższy.
    >
    > http://jproc.ca/rrp/ip501.html
    >
    > ale i tak "regenerative".

    Po naszemu "superreakcyjne". W cytowanym wcześniej tekscie stoi, że na
    statkach dużo było takich. I że faktycnie mocno nadawały.

    --
    Jarek