  • 21. Data: 2013-05-30 00:49:19
    Temat: Re: ISP Programmer
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-21 00:20 Mario napisał(a):

    > Wybacz ale nie zrozumiałem. Chciałeś usunąć obsługę programatorów na
    > LPT, ale program nie wspiera innych niż te na LPT. To co będzie
    > obsługiwał ISP Programmer?

    Może zbytnio się zapędziłem z tym usuwaniem. Oczywiście wsparcie LPT
    zostaje bo innych kabelków ISP Programmer nie obsługuje.

    ISP Programmer nigdy nie silił się być nakładką na inny engine i nie
    będzie (conajmniej w najbliższej przyszłości). Myślę jednak o obsłudze z
    linii komend. Składnia (opcje linii komend) taka jak w avrdude czy ktoś
    ma lepszy pomysł?

    BTW: A odnośnie portów LPT w całkiem nowych komputerach - ja mam kartę
    LPT na PCI i działa znakomicie. Niestety porty PCI już znikają w nowych
    płytach głównych. Czy ktoś widział budżetowe karty Multi I/O (np.
    2xCOM+LPT) do wpięcia w PCI Express x1?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2013-05-30 04:56:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-30 00:49, Adam Dybkowski wrote:
    [...]
    > BTW: A odnośnie portów LPT w całkiem nowych komputerach - ja mam kartę
    > LPT na PCI i działa znakomicie.
    Również mam LPT+2xCOM na PCI i działa to w porządku. Aczkolwiek nie
    jestem pewien czy 8-letni P4 można nazwać całkiem nowym komputerem. :-D

    > Niestety porty PCI już znikają w nowych płytach głównych.
    IMO to jeszcze nie jest tak źle. Niedawno przeglądałem ofertę płyt na
    Z77 i AFAIR np. Asus w swoich płytach ATX (nie microATX) standardowo
    daje 1 slot PCI, AFAIR MSI to chyba we wszystkich budżetowych płytach
    daje 1 czy 2 sloty PCI. U ASRocka też daje się coś znaleźć, np. topowa
    (tzn. dla graczy :-D ) Fatal1ty Z77 Professional za ~900zł posiada 2xPCI
    (a do tego również złącze PATA, złącze do stacji dyskietek (!!! :-D
    )oraz jednego COM-a w postaci headera).

    > Czy ktoś widział budżetowe karty Multi I/O (np. 2xCOM+LPT) do wpięcia
    > w PCI Express x1?
    Ja nie widziałem, ale sam jestem ciekawy jak to teraz z tym jest.

  • 23. Data: 2013-05-31 00:30:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-30 04:56 JDX napisał(a):

    > Ja nie widziałem, ale sam jestem ciekawy jak to teraz z tym jest.

    Poszukałem conieco i da się kupić kilka modeli, w cenach 2-3x tyle co z
    magistralą PCI. Czyli sam 1xLPT na PCI Express x1 kosztuje z 70zł a
    2xCOM+1xLPT ze 2x tyle. Do przeżycia jeżeli ktoś jest bardzo zdesperowany.

    Co i tak nie oznacza, że takie karty prędzej czy później wyginą (dużo
    łatwiej kupić 2xCOM czy 4xCOM, pewnie używane do sterowania czymśtam
    przez konwerter na RS485). Dlatego programatory na USB to jedyna
    sensowna droga. Sam zwykle używam AVR Studio i klona STK500v2 na USB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 24. Data: 2013-05-31 05:54:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-31 00:30, Adam Dybkowski wrote:
    [...]
    > Poszukałem conieco i da się kupić kilka modeli, w cenach 2-3x tyle co z
    > magistralą PCI. Czyli sam 1xLPT na PCI Express x1 kosztuje z 70zł a
    > 2xCOM+1xLPT ze 2x tyle. Do przeżycia jeżeli ktoś jest bardzo zdesperowany.
    Ja za swoją kartę w 2006r. dałem zdaje się jakieś 60zł.

    > Dlatego programatory na USB to jedyna sensowna droga.
    Chyba nikt nie twierdzi inaczej. Jednak gdy niejako "za darmo" dostało
    się LPT ponieważ kartę 2xCOM+LPT (czy to na PCI czy na PCI-E) kupiło się
    przede wszystkim dla portów szeregowych to dlaczego nie skorzystać z
    "legacy" programatorów działających na LPT?

  • 25. Data: 2013-05-31 08:50:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-05-31 00:30, Adam Dybkowski pisze:

    > Poszukałem conieco i da się kupić kilka modeli, w cenach 2-3x tyle co z
    > magistralą PCI. Czyli sam 1xLPT na PCI Express x1 kosztuje z 70zł a
    > 2xCOM+1xLPT ze 2x tyle. Do przeżycia jeżeli ktoś jest bardzo zdesperowany.

    Są jeszcze do dostania nawet płyty główne z LPT, tylko trzeba śledzia
    mieć, bo w zestawie nie ma.
    np: P8B75-M LX

    Pozdrawiam

    DD

  • 26. Data: 2013-05-31 12:38:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-05-31 08:50, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Są jeszcze do dostania nawet płyty główne z LPT, tylko trzeba śledzia
    > mieć, bo w zestawie nie ma.
    > np: P8B75-M LX
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    Mam taką płytę. LPT na niej działa jak sam chce. Kupiłem kartę i jest OK.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 27. Data: 2013-05-31 13:18:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-05-31 12:38, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mam taką płytę. LPT na niej działa jak sam chce. Kupiłem kartę i jest OK.

    A dzięki, dobrze wiedzieć. Czyli nie ma co próbować?

    Pozdrawiam

    DD

  • 28. Data: 2013-05-31 18:13:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Są jeszcze do dostania nawet płyty główne z LPT, tylko trzeba śledzia
    > mieć, bo w zestawie nie ma.
    > np: P8B75-M LX

    Moim, zdaniem trochę bez sensu kupować płytę z LPT. Albo będzie
    przepłacona, albo pozbawiona czegoś innego - np. grafiki na płycie.
    Teraz programatory na USB kosztują około 100-150 zł więc taniość
    programatora na LPT przestaje być tak silną zaletą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2013-05-31 18:43:36
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > A dzięki, dobrze wiedzieć. Czyli nie ma co próbować?

    Totolotek... Kupiłem kiedyś płytę lekko wybajerzoną, odpalam modem radiowy
    (Baycom Packet-Radio OIDP), a ten za jasny gwint nie chce działać, choć
    sterowniki załadowane i w identycznej konfiguracji na poprzedniej płycie
    chodziły (RS232), Co lepsze, zwykły modem telefoniczny hula, aż miło, ki
    diabeł? Nie udało się, musiałem popylać po kartę na giełdę i dopiero wtedy
    dało radę, 5 PLN i wszystko jasne...

  • 30. Data: 2013-05-31 22:27:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-05-30 00:49, Adam Dybkowski wrote:
    > Myślę jednak o obsłudze z
    > linii komend. Składnia (opcje linii komend) taka jak w avrdude czy ktoś
    > ma lepszy pomysł?

    Jesli zrobisz obslugę "taką jak w avrdude" to jaka bedzie zaleta twojego
    softu nad avrdude?

    Ja np. oczekuję od softu do programowania w konsoli że:

    a) bedzie dzialać na kilku OSach.
    b) nie bedzie mi rysował ascii-art na ekranie
    c) bedzie miał parsowalny output

    warunku b) ic) nie spełnia avrdude ze względu na idiotyczne paski
    postępu w defaultowym ustawieniu.