  • Data: 2018-05-14 15:53:27
    Temat: Re: Identyfikacja mikrorurki
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-12 o 11:13, leku pisze:
    > Problem nie do końca z dziedziny elektroniki ale może
    > do rozwiązania przy jej wsparciu.
    > Potrzebuję zidentyfikować mikrorurkę o fi wew. 3,5 mm  (dł. do 100 m)
    > jako jedną z wielu w tym samym kolorze
    > ułożonych w ziemi i wprowadzonych do jednego miejsca z różnych stron.
    > Jest dostęp do obu końców. Wstępnie myślę o nadawaniu sygnału
    > dźwiękowego - wibracji
    > do rurki i jego odbioru w miejscu wspólnym. Utrudnieniem jest to , że w
    > miejscu wspólnym
    > rurki są zabezpieczone - zamknięte kapturkami. W ostateczności kapturek
    > można zdjąć.
> [...]
    nie wiem na jakiej długości te rurki wystają z ziemi z obu końców.
    Jeżeli to np kilka metrów to może wywołać ciśnienie w jednej rurce
    (zaślepionej z obu końców ) przez zanurzenie jej zwiniętego końca we
    wiadrze z gorącą wodą, poczekać aż wzrośnie ciśnienie w tej jednej
    rurce, a potem wykryć zmiany w odkształceniu na drugim końcu np. mierzyć
    mikrometrem średnice rurek czy któraś nie zwiększyła średnicy albo
    jeżeli kapturek jest elastyczny, czy nie uwypukliło się denko (np
    nakleić wcześniej jakąś folię odblaskową)