eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
  • Data: 2020-01-02 21:22:58
    Temat: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A to znaczy że ja np. mam Mathematicę (i od roku czy dwóch jakoś
    > nie odczułem potrzeby użyć, ale to inna historia). I jak napiszę
    > program w Mathematicy i będę go chciał rozdawać za darmo to być
    > może ty go sobie uruchomisz. Ale dla kogoś kto nie ma licencji na
    > Mathematicę będzie on niedostępny.

    Podobnie, jak ktoś, kto nie ma Windowsa, nie uruchomi sobie programu na Windowsa. A
    jak nie ma iOSa, to nie uruchomi programu na iOSa. To chyba zawsze tak jakoś było.

    > A to w zasadzie uniemożliwia
    > rozwój oprogramowania FOSS na platformie Wolframa.

    Tak samo jak niemożliwy był rozwój oprogramowania FOSS na Windowsa i na iOSa, tak?

    > MISAR to jest program dla matematyków. I to bardziej niż
    > Mathematica. Jeżeli zrozumiesz na czym polega bycie matematykiem.
    > Inna rzecz - prawdziwych matematyków (w tym matematyczek) jest
    > bardzo bardzo mało.

    I nadal nie wiem, co to jest i gdzie to jest.
    Ale ponieważ nie jestem matematykiem, to nie jest mi smutno. Natomiast jestem
    inżynierem i cieszę się, że jest Wolfram.

    > Python ma moduł do obliczeń symbolicznych (CAS). A nawet bez tego
    > modułu da się np. łatwo i krótko zdefiniować generowanie
    > wielomianów Czebyszewa... na wzorkach. Dodaj do tego numpy i
    > matplotlib, czyli w zasadzie całego Matlaba bez Simulinka i
    > toolkitów. Dodaj do tego scipy itd. Dodaj do tego CUDA (też
    > jest).

    I jak to wszystko do siebie dodam, to się okaże, że każde wymaga innej wersji Pythona
    i w sumie dwóch sprzecznych systemów operacyjnych a przy okazji będzie kompletnie nie
    do opanowania na poziomie licencji. A jak mi ten składak nie zadziała, to na które
    konkretnie forum dyskusyjne mam się udać? Jest jakieś, gdzie mi nie powiedzą, że to
    moja wina?

    > Dodaj do tego rzeczy których nie ma i nie będzie w
    > Mathematicy (np. moduły do pisania gier, serwer WWW).

    Wpisałem w Googlu "Wolfram games" i zgadnij.

    A w temacie www:

    https://www.wolfram.com/products/webmathematica/

    No i jest jeszcze wolframcloud. Zależy, co ten serwer www miałby robić - może się
    okazać, że zamiast stawiać serwer, lepiej postawić program na istniejącym już
    serwerze.

    Więc nie ryzykowałbym twierdzeń typu "nie ma i nie będzie".

    > Mathematica w sensie numeryki jest beznadziejna. I nie dlatego że
    > liczy zbyt wolno. Ale przede wszystkim dlatego, że ma bardzo
    > ograniczony wybór algorytmów. Jest w ogóle coś takiego jak
    > macierz rzadka w Mathematicy?!?

    https://reference.wolfram.com/language/tutorial/Line
    arAlgebraSparseArrays.html
    https://reference.wolfram.com/language/ref/SparseArr
    ay.html

    O to chodziło?

    > 1. Sum[f[k], {k, 1, 3}] rozwijało się do f[1]+f[2]+f[2]+[3] w
    > pewnych okolicznościach przyrody. To już poprawili.

    Ja pytam co nie działa, a nie co poprawili.

    > 2. Cały moduł realonly był skopany koncepcyjnie. Wofram wycofał
    > readonly.

    To w końcu realonly, czy readonly?

    > 3. Niezbyt trudne ODE (dwa nieliniowe pierwszego stopnia) padały

    Padały, czy poprawili?

    > 4. Jakieś PDE (NLH i okolice) - totalna porażka

    Prosiłem o przykład a nie o totalności.

    > 5. Trudności z definiowaniem np. zmiennych całkowitych, zmiennych
    > rzeczywistych itd.

    Bo w ogóle nie ma zmiennych. Tam są symbole a nie zmienne.
    I w jakim sensie Python jest tu konkurencyjny?

    > 6. Problemy z PL-literkami. Problemy z np. zapis
    > aniem/wydrukowaniem noteboka tak aby te literki były.

    Z jaką literką jest problem? Ja nie mam. Może to też poprawili?

    > 7. Gorsze niż w przypadku Matlaba (czyli także matplotlib w
    > Pythonie) rysunki - są ładne, ale nie publish-ready - kiepsko z
    > eksportem w formacie wektorowym.

    "U mnie działa"?

    > I to na razie tyle, bo po co kopać leżącego?

    Ale Ty kopiesz powietrze. Nikt nie leży. Nie podałeś żadnego przykładu.