  • 1. Data: 2012-05-18 17:49:00
    Temat: Imperialistyczni wyzyskiwacze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11749969,Niemcy_
    o_Oplu_dla_Gliwic__Niegodziwy__perfidny_targ_.html

    Dobito właśnie niegodziwego i perfidnego targu. Amerykańscy
    menedżerowie koncernu motoryzacyjnego General Motors w Detroit
    poszczuli na siebie swych pracowników Opla w Europie w konkurencji o
    najtańszą fabrykę dla modelu Astra"

    Dla pracowników Opla w Niemczech to dramatyczny sygnał ostrzegawczy:
    własna spółka-matka General Motors z powodzeniem poróżniła ich z
    kolegami w Wielkiej Brytanii. Przez wiele tygodni szefowie w Detroit
    negocjowali z poszczególnymi zakładami. Na końcu to pracownicy Opla z
    Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii zaproponowali najdalej idącą
    rezygnację z wynagrodzeń. 94 proc. tamtejszej załogi podjęło grę i
    zgodziło się na dyktat z Detroit. W nagrodę dostaną produkcję Astry,
    nowe miliony na inwestycje i 700 dodatkowych miejsc pracy"

    "Pracownicy Opla w Niemczech i za granicą porozumieli się dwa miesiące
    temu, że nikt nie wyłamie się ze wspólnego frontu. W ten sposób
    chcieli zapobiec spirali obniżania płac. Brytyjczycy nie dotrzymali
    tego porozumienia, aby zapobiec zamknięciu ich zagrożonych zakładów"

    W czwartek kierownictwo Opla poinformowało, że macierzyste zakłady
    spółki w Ruesselsheim przestaną produkować model Astra, który od roku
    2015 będzie wytwarzany tylko w brytyjskim Ellesmere Port i w
    Gliwicach. W oba te ośrodki GM zainwestuje łącznie 300 mln euro

    Decyzję tę umożliwiło porozumienie z załogą w Ellesmere Porte, która
    zgodziła się na uelastycznienie regulaminu pracy w zamian za
    utrzymanie tam produkcji Astry."

    A jak tam sie skonczylo we Fiacie ? Bo mnie bardzo ciekawi ten
    6-dniowy tydzien pracy - jak zamierzali to zorganizowac ?

    A srednia krajowa w Polsce rosnie ...

    J.

  • 2. Data: 2012-05-18 20:48:26
    Temat: Re: Imperialistyczni wyzyskiwacze
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > chcieli zapobiec spirali obniżania płac. Brytyjczycy nie dotrzymali
    > tego porozumienia, aby zapobiec zamknięciu ich zagrożonych zakładów"

    Szkopy nadal maja problemy z historia? Tak samo Brytyjczycy nas wydymali po
    napasci Hitlera na Polske, tak samo bez zajakniecia oddali nas pod okupacje
    Stalina. To sa kutaski. Dlatego zabierac im prace Polacy :)

  • 3. Data: 2012-05-18 21:53:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 May 2012 17:49:00 +0200 osobnik zwany J.F wystukał:

    związkowcy wszędzie tacy sami

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2012-05-19 00:53:26
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-05-18 21:53, masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 18 May 2012 17:49:00 +0200 osobnik zwany J.F wystukał:

    > biznes/1,100896,11749969,Niemcy_o_Oplu_dla_Gliwic__N
    iegodziwy__perfidny_targ_.html

    > związkowcy wszędzie tacy sami

    nie wszędzie, na PKP to jeszcze dodatkowo sikają na peronach

  • 5. Data: 2012-05-20 22:14:20
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2012-05-18 17:49, J.F pisze:

> [...]
    > koncernu motoryzacyjnego General Motors w Detroit poszczuli na siebie
    > swych pracowników Opla w Europie w konkurencji o najtańszą fabrykę dla

    Zasada "dziel i rzadz" znakomicie sie sprawdza od starozytnosci

  • 6. Data: 2012-05-21 08:27:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-18 17:49, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > koncernu motoryzacyjnego General Motors w Detroit poszczuli na siebie
    > swych pracowników Opla w Europie w konkurencji o najtańszą fabrykę dla

    Dziennikarzyny jak zwykle - tytuł nawiązuje do Gliwic, a artykuł cały o
    Niemcach i Anglikach.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l