  • Data: 2017-07-24 12:31:31
    Temat: Re: Import elektroniki - koszty agencji celnej DHL
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-07-22 01:13, s...@g...com wrote:
    > Mam na tapecie prototypowanie. Części zamówiłem w DigiKey, wartość zamówienia
    ciutkę powyżej 200$, więc wysyłka za friko. DK temat załatwił bez pudła, wszystko
    zgodnie z ofertą i zamówieniem. Wartość zamówienia 205$, 22 pozycje, stawka celna 0%,
    VAT 23%.

    > No to myślę sobie, że będzie tak:
    >
    > - do zabulenia będzie jeszcze VAT 23%: 205*0.23=47.15$=179PLN (1$=3.8PLN)
    > - jakaś tam opłata skarbowa celna na poziomie 50PLN
    > - za papierologię DHL też mnie skubnie na jakieś 100PLN
    >
    > Razem jakieś 330PLN powinno starczyć. Ni chuchu !! Fakturkę dostałem na 590PLN.
    Papierologię DHL policzył od ilości pozycji na fakturze z DigiKey. Wszystkie pozycje
    z tej samej grupy PKWiU.

    > Pytanie: Jak takie małe zamówienia importować taniej? Fedex, UPS, czy może jeszcze
    inaczej?

    Jak kupuję w Mouser.com , który jest właśnie w US, to przy wyborze
    przewoźnika wybieram FedEx. Jest tam informacja że pokrywają oni
    wszelkie koszty celne.
    Fakturę dostaję w usd na dokładnie taką wartość jaka wynika z cen
    elektroniki. Czy 100$ czy 2000$ zawsze tak samo.
    No ale to chyba dzięki temu że wystawiacz faktur w GB.

    Z Digikeyem jest problem i będzie bo nie mają biura w UE.
    ZTCW Pracują nad tym więc trzeba być cierpliwym.

    Pzdr.

    Adam Górski