  • 121. Data: 2011-03-07 15:28:19
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-07 15:58, Tomasz Śląski pisze:

    > Pomysłowość ludzka nie zna granic. Zasłyszane od klienta: Na dość sporym
    > fragmencie w mieście padło zasilanie. Fakap trwał już ponad dwie
    > godziny, dokoła ciemno jak w .... a tu dzwoni gość z pretensjami, że mu
    > net nie działa. Technik: "Proszę pana, w połowie dzielnicy nie ma prądu,
    > zasilanie rezerwowe u pana w bloku się skończyło". Klient: "A co mnie
    > to? Mam jeszcze na 1,5 godziny baterii w laptopie!"

    tak, parę razy też coś takiego u nas było ;)

    Icek

  • 122. Data: 2011-03-07 16:01:47
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Icek wrote:

    > jak nie masz dostępu do swojej infrastruktury 24x7x365 to masz problem. Ja
    > bym nie zezwolił na taki stan. Często serwis naprawia u nas awarie w
    > nietypowych godzinach. Czy to, że gdzieś skończył się prąd np. o 20 gdy
    > spółdzielnia jest zamknięta to znaczy, że klient ma być bez internetu do
    > rana ??

    Bywają sytuacje, na które nie masz wpływu. Np. na niektórych obiektach
    Emitela bez obsługi zdarza się, że jest pewien kłopot z dostępem. Oczywiście
    np. technika z GSMów ma swoje karty i klucze i wchodzą kiedy chcą, nam
    takich warunków nie udało się wynegocjować :(

    --
    Ślązak

  • 123. Data: 2011-03-07 17:29:06
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: sqniC <s...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2011-03-04 21:32, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
    > Idea przedstawiona w projekcie ustawy Ministerstwa Infrastruktury (90%
    > deklarowanej prędkości jako próg odpowiedzialnosci dostawcy usługi)
    > jest ok, ale sam przepis wymaga modyfikacji zanim trafi do sejmu.
    > No bo jak to ma byc mierzone? Robilismy juz w niektórych małych

    Idea jako taka jak najbardziej słuszna ale jej wdrożenie w kształcie
    jaki się nam obecnie jawi to totalna utopia.

    Przede wszystkim pytanie powinno brzmieć raczej nie jak mierzyć a CO MA
    BYĆ MIERZONE.

    Ja jako dostawca jestem w stanie zagwarantować określone parametry we
    własnej sieci, żaden operator nie jest w stanie zagwarantować nawet 1%
    wykupionego transferu poza siecią na którą ma wpływ.

    Proponowane parametry (12h i 90%) są również zupełnie nieadekwatne, SLA
    na łącza operatorskie mają niższe parametry a cena takich usług jest
    kilka rzędów wielkości wyższa.

    Reasumując moim skromnym zdaniem, należy dać użytkownikom możliwość
    przeprowadzania testów prędkości wg. trybu i procedury określonego
    regulaminem operatora. Test taki mierzył by prędkość od klienta do
    wybranego punktu w sieci operatora.
    Naturalnie sam klient nie może być wyrocznią w tej sprawie i w razie
    stwierdzenia niezgodności wyniku testu z deklarowaną prędkością powinno
    nastąpić zgłoszenie awarii. Wtedy operator miałby obowiązek
    przeprowadzić taki test u klienta.

    Dodatkowo można pomyśleć o procedurach umożliwiających UKE kontrole
    pasma jakie operator ma do dyspozycji klientów, overbookingu na łączu itp.

    Sebastian Szczepański

  • 124. Data: 2011-03-07 18:40:59
    Od: wm <...@w...pn>

    To są dobre pomysły. Popieram :)

  • 125. Data: 2011-03-07 19:06:46
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-07 18:29, sqniC pisze:

> [...]
    >
    > Dodatkowo można pomyśleć o procedurach umożliwiających UKE kontrole
    > pasma jakie operator ma do dyspozycji klientów, overbookingu na łączu itp.

    Myślę, że wystarczyłoby info: ile masz łącza + pokaż mi wykres wysycenia
    łącza za ostatni tydzień /dwa /trzy

    Generalnie raczej każdy to rysuje jakimś mrtg/cacti/cośinnego

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 126. Data: 2011-03-07 19:19:10
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    crazy bejbi wrote:

    > Myślę, że wystarczyłoby info: ile masz łącza + pokaż mi wykres wysycenia
    > łącza za ostatni tydzień /dwa /trzy

    Czy jest jakiś ISP, który aktualnie coś takiego publikuje?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 127. Data: 2011-03-07 19:22:58
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    sqniC wrote:

> [...]
    > stwierdzenia niezgodności wyniku testu z deklarowaną prędkością powinno
    > nastąpić zgłoszenie awarii. Wtedy operator miałby obowiązek

    Poprawiamy problem i idziemy do klienta sprawdzać, że jest dobrze? ;)

  • 128. Data: 2011-03-07 20:18:32
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-07 20:22, Slawek Kotynski pisze:

    > Poprawiamy problem i idziemy do klienta sprawdzać, że jest dobrze? ;)

    oprócz ewidentnego oszustwa, to w sumie o to chodzi docelowo, nie? żeby
    klient miał tyle, ile miał miał.

    Wojtek

  • 129. Data: 2011-03-07 20:29:28
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Czy jest jakiś ISP, który aktualnie coś takiego publikuje?
    pytanie ilu by sie wstydzilo he he. publikowanie esjt moze srednim pomyslem
    ale wglad dla UKE czemu nie, w koncu to tez jakis wyznacznik dostepnosci
    pasma dla klientow.
    --
    Robert CyberM

  • 130. Data: 2011-03-07 21:21:02
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...co.il>

    W dniu 2011-03-07 12:09, crazy bejbi pisze:

    > No teraz to przeginasz. Ile masz agregatów gotowych do pracy ? Jak masz
    > podłączony np 500 bloków ? a jak 2000 ?
    > Poza tym co ? postawisz sobie ten agregat pod klatką ? i zostawisz na
    > noc ? Powodzenia. Mówimy o pracy i awarii w terenie ! a nie na węźle czy
    > w serwerowni.

    Agregat nie, ale zasilacz buforowy z akumulatorami do switcha + radia
    lub switcha z SFP to chyba nie taki wielki wydatek, przy koszcie
    switcha. A 48VDC całkiem ładnie się sprawdza podtrzymanie jesli chodzi o
    czas podtrzymania.

    Bartosz Waszak <w...@t...co.il>
    nic-hdl: BW1026-RIPE