  • 241. Data: 2011-03-11 14:41:35
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Icek"
    >bo nikt mnie nie zmusza do korzystania z usług danego operatora. Mogę
    >wybrać tramwaj albo samochód.

    Napieraj. Jak mogę wybrać tramwaj na Czerniakowskiej w Warszawie.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 242. Data: 2011-03-11 15:33:13
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Jeśli chcesz przeciągać romowę to jeszcze lepiej poprosić o czas do
    > namysłu i o kolejny telefon. I znów pół godziny i znów niezdecydowanie.
    > Tylko że trzeba na to mieć czas i pamiętać że telemarketer oprócz
    > sprzedaży dostaje kasę za godziny dyżuru. Więc za rozmowę z Tobą kasę
    > dostanie - tyle że mniej.

    To nie telemarketer jest problemem, tylko ci co mu płacą.
    Więc niech płacą :)

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 243. Data: 2011-03-11 15:36:16
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Kiedy właśnie problem, że naprawdę nie mam czasu na takie pierdoły.

    Nikt nie ma... ale czasem trzeba coś poświęcić pro publico bono.

  • 244. Data: 2011-03-12 09:24:10
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-11 15:41, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Icek"
    >
    > Napieraj. Jak mogę wybrać tramwaj na Czerniakowskiej w Warszawie.

    możesz wybrać wrotki, rower, samochód, iść pieszo i parę innych

    Icek

  • 245. Data: 2011-03-12 12:11:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Icek"
    >możesz wybrać wrotki, rower, samochód, iść pieszo i parę innych

    Och, oczywiście. A zamiast internetu mogę wybrać Pocztę Polską.
    Masz jeszcze jakieś światłe uwagi?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 246. Data: 2011-03-28 00:55:31
    Od: "Mirek" <i...@o...eu>

    Szanowna Pani Prezes polecam spojrzeć na mapę Internetu przykł.
    http://www.joemonster.org/art/7983/Powstala_mapa_int
    ernetu_
    jak widać na tej mapie miliony połączeń ,sieci a każda innego właściciela, w
    innym układzie geopolitycznym itd,itd. Praktycznie do każdego punktu można
    wykonać pomiar- ping, traceroute itp. Ale jak projektant/twórca zmian w ustawie
    PT zmusi np dostawce kontentu X gdzieś na Świecie/w Polsce np www.youtube.com
    by gwarantował transfer do mojego klienta?. Mamy 100% wpływ na transfer wewnątrz
    własnej sieci do swojego routera brzegowego i tutaj 90% transferu w relacji mój
    klient - router brzegowy każdy ISP jest w stanie zapewnić. Absolutnie nie mamy
    wpływu na transfer, zarządzanie w sieciami, źródłami kontentu na świecie nie
    będących naszą własnością. Metoda reklamacyjna polega na zgłoszeniu problemu i
    to tez nie we wszystkich kwestiach swojemu dostawcy bo on tez nie ma wpływu na
    parametry serwisu np. www.youtube.com. I my ISP to rozumiemy. Bo przyczyny
    mogą być rożne. Natomiast gorzej jest twórcami projektu zmian w ustawie PT. Może
    ten prosty przykład który podałem wyżej z ilustruje im (za Pani pośrednictwem)
    problem że takie wymagania w ustawie są nierealne. Jest to najkrótsza droga
    bankructw większości ISP - chyba że o to chodzi. Metody reklamacji i dochodzenia
    swoich roszczeń przez klientów jak i nas ISP (bo tez jesteśmy klientami) w
    obecnym Prawie Telekomunikacyjnym moim zdaniem jest sprawiedliwa i niema
    potrzeby jej zmieniać. Impulsem do projektu ustawy ponoć ma być bardzo duża
    ilość spraw związana z reklamacja dotycząca transferu. Moim zdaniem i z własnego
    doświadczania wiem że nie tu jest przyczyna (choć ten problem jest ale w
    największym stopniu u wielkich telekomów ).Bo jak inaczej można powiedzieć o
    uczciwości jednego z dużych dostawców w reklamie oferuje 120Mbit a do klientów
    doprowadzona infrastruktura 100Mbit . Lub inny przykład początki instalacji DSL
    TP. Kilka lat temu. Montaż poprzedzony był wizyta technika na zlecenie pionu
    sieci TP by dokonał pomiaru linii czy ta usługa będzie działać z żądana
    prędkością czy nie. A jak wygląda zazwyczaj to dziś w TP i innych bazujących na
    jej infrastrukturze ? Żadnej wizyty na pomiar nie ma (czyli pomiaru niema)
    kurier przywozi modem a parametry linii tylko w teorii a jest jak Bóg da. I
    tutaj nie nie można się dziwić reklamie ze 6Mbitów jest w cenie 2Mbitów
    Mianowicie bardzo niska wiedza klientów w zakresie informatyki, specyfiki
    Internetu np klienci nie odróżniają bita od bajtu a o pojęciu "ping" to
    abstrakcja. Pytają ile GIGABAJTÓW mam w ofercie za 40 zł. Ręce opadają. Może
    kiedyś tak będzie :-).

    Moim zdaniem twórcy projektu zmian w ustawie PT powinni pójść w kierunku
    edukacji (społeczeństwa)w specyfice podstaw Internetu w rożnej formie kursów,
    ulotek, broszur, np dodawanych do umowy a nie karania ISP za nie swoje grzechy.
    Tylko uświadomiony internauta nie będzie robił awantury że jedne strony
    przykładowo dostaje z prędkością np.512kbit a inne zgodnie z umowa i będzie
    widział że wszystkie wodotryski bez homologacji typu speedtesty, ip.wp.pl i inne
    w których po pseudo pomiarze pojawia sie sugerująca reklama (przyspiesz łacze do
    internetu i nazwa bogatego dostawcy) to tylko nieetyczny zabieg marketingowy.
    Będzie to z pożytkiem dla wszystkich i tu nikt chyba niema odmiennego zdania.
    Jednego sie boje ze projekt zmian w ustawie PT jest bardzo populistyczny na
    dodatek w roku wyborczym, zachęcający wręcz do nadużyć byle mieć praktycznie
    internet za darmo kosztem ciężkiej i niełatwej pracy ISP.
    Na koniec warto by nagrodzić twórców tego projektu zmian w PT jedyna nagrodą
    jaka sie im należy to Nagroda ŁYSENKI. A kto to był? i co potrafił polecam
    Wikipedie

    M.Gorczakowski

  • 247. Data: 2011-03-28 13:19:29
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 02:55:31 +0200, Mirek napisał(a):

    > Szan/.../
    > Mamy 100% wpływ na transfer wewnątrz własnej sieci do swojego routera
    > brzegowego i tutaj 90% transferu w relacji mój klient - router brzegowy
    > każdy ISP jest w stanie zapewnić.
    Z taka poprawką, że żaden

  • 248. Data: 2011-04-13 11:17:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 12:32:39 -0800, Anna Streżyńska Prezes UKE
    napisał(a):

    > Idea przedstawiona w projekcie ustawy Ministerstwa Infrastruktury (90%
    > deklarowanej prędkości jako próg odpowiedzialnosci dostawcy usługi)

    No i jest odpowiedź Netii - No Limits.
    Ponieważ nie ma limitu nie ma i czego wymagać.

  • 249. Data: 2011-04-13 12:46:10
    Od: wm <...@w...pn>

    No to wymaga tylko drobnej modyfikacji w ustawie nakazującej wyraźne
    podanie limitu w materiałach reklamowych.
    Netia może podać "0" ale z punktu widzenia marketingowego nie jest to
    dobre posunięcie...

  • 250. Data: 2011-04-13 19:46:51
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    dobry wieczor

    pozwole sobie ponowic wczesniej zadane pytanie:
    - materialy dostepne na stronie UKE sa niezbedne do przygotowania danych;
    odnosi sie do nich samo wezwanie, a zatem nie sa to wylacznie materialy
    pomocnicze, ale wyrazne wytyczne, np. formaty plikow, instrukcje, itp.
    dlaczego zatem, po dokonaniu modyfikacji tych materialow, nie nastepuje
    zmiana terminu dostarczenia danych ?
    co w sytuacji, w ktorej dane zostaly przeslane, a na skutek zmiany
    wytycznych nalezy je zmienic ?

    z uszanowaniem, zeppo