  • Data: 2019-11-11 21:28:23
    Temat: Re: Instalacja Andka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/11/2019 18:22, z wrote:
    > Miałem sobie na mikołaja kupić używany tablet na windowsie

    16GB nie nadaje się nawet do aktualizacji, kompresja systemu nic nie
    daje a MS bredzi od rzeczy że da się to zrobić dostarczając kartę SD.
    Nie da się, to zwykłe kłamstwo. System umiera w pętli update albo psuje
    system zaktualizowany w połowie.

    To samo dotyczy Windows 8, tam degradacja systemu do nieużywalnego
    postępuje tylko wolniej.

    32GB ledwo starcza i za chwile nie będzie już wystarczające do aktualizacji.

    Minimum to 64GB.

    I tu jest dupa. To nie będzie tanie.

    > Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.

    Za mało z powodu powyżej.

    > Znasz jakieś ograniczenia?

    Update, po kilku dniach używania gołego windowsa, zatyka system do 0%
    wolnego miejsca.

    Kiedy te tablety były instalowane fabrycznie Win8 mieścił się w 16GB i
    cośtam jeszcze zostawało dla usera. Do dzisiaj MS nawalił gigabajty
    extra danych i one już się nie mieszczą.

    > Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na
    > blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

    Wszystko "ruszy", szczególnie na Z8350, ale krytyczny jest rozmiar eMMC.
    Jak mówie, 32GB jeszcze ujdzie, ale to tylko ledwo co daje radę. 64 minimum.

    Nie, nie jest łatwą rzeczą to zmienić, koszt kości pamieci eMMc 64GB i
    wylutu/wlutu przekracza wartość tabletu.

    Albo kupujesz tablet z 64GB eMMc albo sobie odpuść.

    PS. W jednym Kiano udało się zmienić eMMc w domowych warunkach z 16 na
    32GB i nawet działał. Ale to wymaga doświadczenia, sprzetu itd itp. A na
    koniec trzymania nerwów na wodzy w zderzeniu z ich BIOSem pisanym przez
    kompletnych dyletantów. Mam wrażenie że nie warto z powodów zdrowotnych.

    Wydaj więcej i kup używanego netbooka z win. Albo wydaj jeszcze więcej i
    kup jakiś surface. Niestety tanich tabletów z Win8/10 nie ma, bo
    wszystko to nieużywalna ściema z powodu oszczędzania na flash.