    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Inżynier analogowy vs cyfrowy
    Date: Sat, 20 Feb 2016 20:18:41 +0100

    On 2016-02-20 17:27, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Mówisz o programie do MESu, tak? Z tego co się tym kiedyś zajmowałem
    > to naprawdę jednostki są zbędne

    Powtarzasz głupi argument z tamtego szkolenia.

    >, bo tak na prawdę wszystko ukrywasz we
    > współczynnikach materiałowych.

    Powtarzasz głupi argument, w dodatku o tyle idiotyczny że to
    najzwyklejszy workaround kiepskiego sortu na dziadowskie oprogramowanie.

    > Czasami nawet lepiej jest jak masz
    > możliwość kombinowania bo inaczej nie wygenerujesz poprawnego modelu.

    Nie jest to prawda. Jednostki nie zmieniają ani nie uniemożliwiają
    policzenie czegoś. One w ogole nie biorą udziału w procesie obliczeń
    numerycznych. Są niewidoczne dla algrytmiki. Nie stanowią żadnego
    ograniczenia, w szczególności nie stanowia ograniczenia które
    uniemozliwia generację modelu/whatever.

    Jednostki jednak pozwalają na *WYMIANĘ* informacji między
    oprogramowaniem, projektantem, wykonawcą albo inną ekipą. Nie biorą
    udziału w obliczeniach w innej formie jak symboliczna.

    > A programy do MESu są o tyle zdradliwe że one prawie zawsze wygenerują
    > poprawny wynik i tylko know-how operatora poamga ocenić czy ma on sens
    > czy nie.

    ABSOLUTNIE nie przeszkadza w nich pojawienie się jednostek. Bedą
    generować tak samo sensowne i tak samo bezsensowne wyniki z jednostkami
    czy bez.

    > Osoba która ma to w małym palcu potrafi zdziałać cuda jeżeli program
    > ma interfejs bezjednostkowy bezpośrednio odwołujący się do
    > odpowiednich części równań różniczkowych.

    Dokładnie takie same cuda potrafi zdziałać gdy ma jednostki. DOKŁADNIE
    takie same wyniki uzyskasz.

    Dodanie do oprogramowania jednostek nie zabiera jego funkcjonalności.
    Uniemozliwia jednak pojawianie się tak debilnych błedów jak w Mars
    Climate Orbiter. I idę o zakład że patriotyczni miszczowie z Lockheed
    Martin uzywali tych samych argumentów z gatunku "po co". Całe szczęscie
    NASA zrobiła po tej katastrofie porządek z tego typu absurdalnymi
    zachowaniami. O ile pamiętam po tej katastrofie pod groźbą urwania łba
    przy samej dupie wszystkie obliczenia miedzy grupami naukowców mają
    ustalone jednostki na sztywno jako metryczne i żadnego kombinowania.
    Lata 60-te w informatyce podobno się już skończyły.

    Polecam równiez lekture "Gimli Glider" w celu pojęcia czym się kończy
    olewanie jednostek.