    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5...@g...com>
    <57bec500$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <57c01ffb$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <57c47e45$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    Date: Tue, 30 Aug 2016 12:02:53 +0200

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 03:26:15 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Masz jakieś pojęcie na jakiej marży działa energetyka? Żeby zebrać
    >parę procent przychodu musieliby to odkładać latami.

    No i elektrownia dziala 30 lat. A zdobyta wiedza moze byc zastosowana
    w wielu elektrowniach.

    Bo tak pchac np polowe kosztow elektrowni w badania, aby podniesc jej
    wydajnosc o 10 %, to umiarkowany interes mi sie wydaje :-)

    >Kto zrobił tokamaka? Napisz za czyje pieniądze.

    No wlasnie na razie nikt nie zrobil.
    Jakby zrobili, to by to rozwiazalo nasze problemy energetyczne, wiec
    moze i warto kupe panstwowych pieniedzy na to dac, ale tak bym
    pomyslal 50 lat temu.
    Teraz jestesmy o wiele tokamakow madrzejsi ... to sie nie uda :-)

    No i naprawde ciekaw jestem - maja tyle nowych pomyslow, ze ITER
    naprawde ma szanse dzialac, czy po prostu swietny obiekt do wyciagania
    pieniedzy.

    >To umyj okulary. Tam jest napisane że ZE ŚRODKÓW UE.

    A to nie to samo ?

    >Umiesz czytać, czy zapomniałeś już co udowadniasz? Ostatnich
    >likanaścielinijek. Konkursy, kryteria, wnioski.
    >To to ma być Twój argument że Unia bezpośrednio daje kasę projektom?

    No, wnioski, kryteria, konkursy ... a potem Unia daje kase.
    Nie bezposrednio, tylko za posrednictwem NFOSiGW, ale to juz chyba
    nieistotne.

    > czy
    > http://petraenergia.pl/page/finansowanie
    > http://solar-solution.pl/dotacje/
    > http://www.portalsamorzadowy.pl/ochrona-srodowiska/d
    otacje-unijne-na-latarnie-hybrydowe,26883.html

    Pmogę Ci, bo widzę że nie potrafisz zrozumieć o co się spierasz:
    poszukaj stron Komisji Europejskiej.
    Jak narazie znalazłeś strony funduszy, żeby pokazać że Unia rozdaje
    kasę pomijając fundusze :o)

    Akurat znalazlem strony firm i organizacji, ktore pomagaja wyciagnac
    kase z Unii.
    Wniosek z tego, ze Unia kase rozdaje, jest nie calkiem uzasadniony ...
    ale skoro im sie chcialo tyle napisac, to chyba jednak rozdaje.

    Teraz nie znalazlem, ale kiedys widzialem wyliczenie oszczednosci(*)
    gminy po zainstalowaniu latarni hybrydowych.

    (*) - o ile gmina dostanie 75% dofinansowania z UE :-)

    Tylko ... moja teza jest taka, ze to sa akurat dosc kiepsko wydane
    pieniadze.
    Juz bym wolal wydac na jakies Sandia Lab ...

    J.