    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 31 Aug 2016 16:59:15 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <57c5c06c$0$12549$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <57c6b4ed$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <57c73eb2$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Inżynieria w dobie globalnej katastrofy ekologicznej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 05:31:48 UTC+9 użytkownik wowa napisał:

    > Nie wiem czy się oczyści, przypuszczam że zostanie rozwleczone na dużym
    > akwenie i optymiści powiedzą że nic nie ma.

    Ależ oczywiście, spójrz choćby na ten wątek: ja piszę o katastrofie ekologicznej, a
    taki Dżejef wkłada cały wysiłek umysłowy w niewidzenie żadnego problemu.

    > Tam chodziło o duże ilości
    > kadmu i innych metali. Natomiast obecnie stawiając zapory sytuacja jest
    > całkiem inna. Martwy przemysł a to co zostało i skupiska ludzi
    > posiadają oczyszczalnie. Dodatkowo można sobie wyobrazić maszynę
    > zasysającą osady denne, odzysk i utylizację pozostałości.

    Nie chciało mi się pisać o możliwościach zapobieżenia katastrofie ekologicznej, bo są
    jasne. Trzeba najpierw oczyścić, potem rozbierać, nie na odwrót. Ale to być może
    trwałoby setki lat. W Polsce nigdy się nie wydarzył projekt z taką skalą czasową.

    Co do metali, to one mają swoją cenę. Może ten zalew to doskonałe źródło dochodu. Już
    dawno miałem pomysł żeby ludziom po śmierci wycinać wątroby i odzyskiwać z nich
    pierwiastki. Przecież jesteśmy na szczycie piramidy pokarmowej, to my zbieramy tego
    najwięcej. Bez tego, zakopując nieboszczyka na cmentarzu, zanieczyszczamy tylko
    środowisko.