  • Data: 2017-09-22 15:54:18
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-22 o 13:32, J.F. pisze:
    > -popatrzcie jeszcze na tlumiennosc kabli - male odleglosci to bardzo
    > krotkie czasy, a duze odleglosci ... to znaczne tlumienie - czy takie
    > -20dB moze zaszkodzic cyfrowemu sygnalowi ?

    Jak nadajnik wrzuci 2V, a odbiornik wymaga 200mV to -20dB jest akurat na
    granicy zasięgu.

    Taki typowy obrazek możliwości RS485 zakłada chyba do 1000, czy 1200m.
    Przy takiej długości typowej skrętki obciążonej impedancją dopasowaną
    napięcie na wyjściu będzie jeszcze wystarczające.

    Według mnie jest mniej więcej tak. Dwa razy dłuższy kabel - dwa razy
    mniejsza maksymalna prędkość. Dochodzimy do granicy zasięgu wynikającego
    z tłumienia spowodowanego obciążeniem kabla rezystorem dopasowującym.
    Rezygnujemy z tego rezystora. To powoduje wymóg spadku prędkości jakieś
    10x (aby się wszystkie odbicia wyciszyły). Teraz możemy dalej zwiększać
    długość kabla i być może nadal dwukrotne wydłużenie to dwukrotnie
    mniejsza prędkość.

    Nie mam takiego kabla, aby to sprawdzić, ale zakładając 100k na 1km i
    skok do 10k z powodu rezygnacji z rezystora to szacuję, że na kablu 10km
    dałoby się komunikować z prędkością 1k, a na kablu 100km z prędkoscią 0,1k.

    W starym naszym systemie wykorzystywałem do RS485 dwie pary ze skrętki
    Ethernetowej. A i B w osobnych parach, których drugie przewody zwarte ze
    sobą jako ten trzeci przewód. Pomierzyłem impedancję między A i B i
    wychodziło coś koło 150om. Taki rezystor daje mniejsze spadki napięcia
    na rezystancji drutów i zasięg powinien być większy. Ale nie chwaliliśmy
    się tym więc podawaliśmy chyba 1000m.

    W każdym razie zostało to przetestowane przez radosnego instalatora.
    Trafiła do nas informacja, że urządzenia się czasem widzą, czasem
    znikają - ogólnie działa niestabilnie.
    Co się okazało - kilkadziesiąt urządzeń i jedna magistrala po wszystkich
    piętrach - w sumie ponad 2km.
    P.G.