  • Data: 2017-09-22 16:02:17
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oq33fv$obc$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-09-22 o 13:32, J.F. pisze:

    >Zakładam, że mówimy o trzecim kablu łączącym ze sobą GND driverów
    >RS485 po obu stronach (chyli te odizolowane od reszty świata kawałki
    >mas), a nie o jakimś innym trzecim kablu (dopuszczam, że można myśleć
    >o innym).

    Tak jest.

    >Jeśli drivery mają jakieś ograniczniki przepięć ograniczające
    >napięcia wejściowe do poziomu akceptowalnego dla odbiornika
    >(standardowo -7..+12V) to:

    Zapewne maja i one faktycznie ustalą potencjaly ... ale zanim ustalą
    to transmisja moze kiepsko dzialac.
    Owszem - to ustalanie powinno sie dokonac bardzo szybko i w sumie dosc
    jednorazowo ... chyba, ze beda jakies dlugotrwale wystepujace
    zaklocenia wspolne.

    >Nadajnik wystawia dwie linie na poziomach powiedzmy +4V i +1V
    >względem swojego GND, które jest na jakimś tam sobie poziomie. Jeśli
    >ten trzeci przewód byłby taki jak pisałem to on i tak nie ustala na
    >jakim poziomie względem ziemi jest to GND.

    Nie musi wzgledem Ziemi - wazne, ze lokalna masa odbiornika jest
    połączona z nadajnikiem i odbiornik widzi te +4 i +1, a nie np -7
    i -10V ..

> [...]
    >rozwiązanie z mniejszą pojemnością w barierze będzie niewrażliwe na
    >takie wahania w większym zakresie jego częstotliwości.
    >Ale przy dużej pojemności w barierze izolacyjnej dławik CM dodaje tę
    >cechę, że w sensie CM obie strony mogą sobie skakać po potencjale.
    >Wychodzi mi, że najlepsze byłoby rozwiązanie ze znikomą pojemnością i
    >z dławikiem CM.
    >Ogólnie nie widzę powodów wystąpienia jakichkolwiek problemów w
    >rozwiązaniu izolowanym bez trzeciego przewodu, jeśli zadbano o
    >odpowiednie tłumienie CM (albo mała pojemność izolacji, albo dławik

    Jesli jednak miedzy masami urzadzen (nie tymi izolowanymi masami
    nadajnika/odbiornika) beda jakies wieksze napiecia, np przez tetnienia
    zasilaczy, czy pole magnetyczne w petli mas i kabla danych, to
    spowoduja przeplyw pradu przez pojemnosci przetwornic, i dalej przez
    linie danych, i kto wie jak na to zareaguje odbiornik.
    Moze jakimis falszywymi danymi.

    >Nie mogę podeprzeć tego praktyką bo w systemie nad którym pracujemy
    >od 2012 zastosowaliśmy nieizolowanego RS485.

    I tam masz trzeci drut masy miedzy urzadzeniami czy nie ?

    J.